KIA Ceed uskoro stiže s 48-voltnim blagim hibridom te novim inteligentnim ručnim mjenjačem

Kia Motors predstavila je novi ‘EcoDynamics+’ 48-voltni blagi dizelski hibrid (MHEV) za sve karoserijske izvedbe Ceeda…

Na taj će način novi pogon pored Ceedovog hatchbacka biti raspoloživ i kod karavanskog Ceed Sportswagona, shooting brake ProCeeda i crossovera XCeeda.

Pogon EcoDynamics+ smanjenjem emisija CO2 i troškova održavanja poboljšava učinkovitost 1,6-litrenog dizelskog motora ‘Smartstream’. Novi pogon nudi se kod snažnije i slabije izvedbe motora –115 KS i 136 KS – dok je kod ProCeeda u ponudi samo snažnija izvedba.

Blagi hibrid snižava emisije CO2 za 5 do 10 posto (NEDC 2.0, kombinirano), ovisno o izvedbi karoserije, mjenjača, snazi motora i opremi vozila. Ono što vrijedi istaknuti je da tehnologija MHEV poboljšava učinkovitost motora, dok performanse motora ostaju nepromijenjene.

Kia Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed i XCeed s blagim dizelskim hibridom EcoDynamics+ dolaze iz Kijine europske tvornice u Slovačkoj (Žilina) i kao i sve ostale Kije mogu se pohvaliti 7-godišnjim jamstvom na cijelo vozilo (do 150.000 kilometara, prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).

Ceedov MHEV pogon djeluje zajedno s Kijinim ‘Smartstream’ 1,6-litrenim dizelskim motorom, koji je najčišći dizelski motor kod ovog najstarijeg južnokorejskog proizvođača automobila i maksimizira štedljivost s pomoćnim električnim okretnim momentom i regenerativnim kočenjem.

EcoDynamics+ nastao je s ciljem pružanja maksimalne štedljivosti motora s unutarnjim izgaranjem koji koristi i rekuperira električnu snagu. Sustav nadomješta okretni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litij-ionske polimerne baterije, a i produljuje ‘nedjelovanje’ zahvaljujući novom starterskom generatoru za blage hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG).

MHSG je preko remena povezan do radilice i neprimjetno preklapa između načina ‘motor’ (elektro motor) i ‘generator’. U načinu ‘motor’, tijekom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenost motora i smanjuje emisije. Kod smanjivanja brzine MHSG pod određenim uvjetima preklapa na način ‘generator’ čime rekuperira energiju s radilice kako bi napunio bateriju.

Kijin ‘U3’ 1.6 CRDi koristi tehnologiju selektivne katalitičke redukcije (SCR), koja je aktivna tehnologija nadzora emisija, koja osjetno snižava emisije. Stoga motor emitira manje ugljičnog dioksida, posebice materijâ i nitrogen oksida (Nox) u odnosu na prijašnje Kijine dizelske motore. Motor je raspoloživ i u slabijoj (115 KS) i u jačoj izvedbi (136 KS).

Ceed je jedan od prvih modela Kia s novim inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT), koji će biti u ponudi samo kod blagih hibrida EcoDynamics+. Sustav ‘clutch-by-wire’ doprinosi manjoj potrošnji goriva i nižim emisijama CO2, dok ujedno zadržava vozne karakteristike klasičnog ručnog mjenjača.

Umjesto mehaničke veze iMT kvačilo kontrolira potpuno elektronički. Neprimjetno se integrira sa starter-generatorom blagog hibrida (MHSG) i gasi motor prije nego Kijin ISG sustav stani/kreni (Idle Stop & Go) u »coastingu« – to je stanje kada vozilo ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja. Također omogućava kratka vremenska razdoblja »ugašenog motora« tijekom coastinga pri brzini do 125 km/h koja se neprimjetno ponovo aktiviraju kada vozač pritisne papučicu gasa ili kvačila. Sustav u realnim voznim uvjetima može smanjiti potrošnju goriva i sniziti emisije CO2 za oko 3%.

Auto ostaje u izabranoj brzini i kada se motor ugasi. Zahvaljujući snazi koju omogućava MHSG motor se ponovno pali odmah nakon što vozač pritisne na papučicu kočnice ili gasa. Ako vozač pritisne kvačilo kako bi promijenio stupanj prijenosa (kod uključenog kvačila) ili ako je brzina vozila preniska za trenutni stupanj prijenosa onda se pali motor u položaju “neutral”.

Emisije CO2 za izvedbe Ceed i Ceed Sportswagon iznose 96 g/km, ukoliko je vozilo opremljeno s iMT mjenjačem, odn. 99 g/km u slučaju opcijskog 7-stupanjskog mjenjača s dvostrukim kvačilom (7DCT, kombinirano, NEDC 2.0)*. To predstavlja poboljšanje od 5, odn. 9,2 posto u odnosu na 1,6-litreni dizelski Smartstream motor bez 48-voltnog blagog hibrida. Kod ProCeeda emisije u kombiniranom načinu iznose 103 g/km (s iMT mjenjačem), odn. 104 g/km (s 7DCT), što je poboljšanje od 7,2, odn. 6,3 posto. Xceedove emisije emisije 101 g/km (iMT) odn. 108 g/km (7DCT), što je poboljšanje od 7,3, odn. 6,1 posto.*


Komentari

loading...