GCOTY odabrao

Kia EV9 slavi prestižnu titulu ‘Njemački luksuzni auto 2024. godine’

Foto: Kia

Nakon debija u razredu vozila većih od pet metara Kia je odmah oduševila 27-člani žiri izbora za “Njemački auto 2024. godine” (GCOTY). Električni SUV Kia EV9 izabran je najboljim u kategoriji luksuznih vozila.

Kia EV9 je drugi model Kije koji je u ponudi kao isključivo baterijski električni automobil i slijedi višestruko nagrađivani model EV6 koji je bio „Europski auto 2022. godine.“

Narudžbe za Kia EV9 u Europi su moguće od srpnja, dok se isporuke prvih primjeraka namijenjenih europskim kupcima očekuju do kraja godine.

“Kao Kijina nova perjanica EV9 ima ključnu ulogu u transformaciji naše marke u vodećeg proizvođača električnih vozila. Svojom izuzetno prilagodljivom i prostranom unutrašnjošću, vrhunskim dizajnom i najnaprednijom tehnologijom vrlo brzog punjenja postavlja nove standarde u segmentu sportskih terenaca,” rekao je Won-Jeong Jeong, predsjednik kompanije Kia Europe. “Vrlo smo ponosni da je EV9 proglašen ‘njemačkim luksuznim automobilom godine’ još prije samog početka prodaje, jer je to jako snažan pokazatelj da su njemački stručnjaci iz automobilske industrije prepoznali i nagradili marku Kia i njezinu strategiju elektrifikacije.”

U šestom izboru GCOTY žiri koji čini 27 automobilskih novinara testirao je i ocijenio ukupno 48 novih modela. Natjecanje je podijeljeno u pet kategorija: “kompaktni”, “premium” i “luksuzni” te “nove energije” i “performanse”. Žiri će među pet najboljih u razredu izabrati ukupnog pobjednika, koji će biti proglašen početkom listopada.

Visokotehnološki SUV dugog dosega i s različitim rasporedom sjedala
EV9 je najveći model Kije raspoloživ u Europi. Kao i model EV6 napravljen je na platformi za električna vozila E-GMP (Electric-Global Modular Platform) i ima tehnologiju ultrabrzog punjenja baterije od 800 volti, što mu omogućava jedne od najboljih performansi punjenja u svojoj klasi. U idealnim prilikama baterija kapaciteta od 99,8 kWh za samo 15 minuta punjenja dostiže doseg od 239 kilometara.

e-SUV je u ponudi s pogonom na stražnje kotače, a pokreće ga 150-kilovatni motor s dosegom do 541 km po standardu WLTP, ili s pogonom na sva četiri kotača (AWD) koji pokreću dva 141-kilovatna elektromotora dosega do 497 km (WLTP). Izvedba s pogonom AWD raspoloživa je i u „šminkerskoj“ izvedbi GT-line, a od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,3 sekunde i dostiže maksimalnu brzinu od 200 km/h.

EV9 nudi i visoku razinu udobnosti tijekom pauza za odmor. Izvedba GT-line ima naprimjer standardna električno podesiva “relax” sjedala u prvom redu. Kada je auto parkiran ili tijekom punjenja moguće ih je pomaknuti u udoban ležeći položaj. EV9 je raspoloživ i kao izvedba sa sedam ili šest sjedala s dva samostalna sjedala u drugom redu. Na raspolaganju su sjedala za opuštanje, kao ona u prvom redu, ili rotirajuća sjedala koja se mogu okrenuti za 90 stupnjeva prema otvorenim vratima ili za 180 stupnjeva prema putnicima u trećem redu.

Osnovni model s pogonom na stražnji par kotača pruža obimnu standardnu opremu. Ona uključuje dvobojne presvlake sjedala od umjetne kože, trozonski automatski klima uređaj, senzorom upravljana prtljažna vrata, električno slaganje i podizanje naslona sjedala u trećem redu, automatsko pomicanje ručica vrata, funkciju V2L za upotrebu baterije kao izvora energije, prepoznavanje otisaka prstiju i – premijerno kod Kije – digitalni automobilski ključ (“Digital Key 2.0”). Standardni asistencijski sustavi uključuju asistenciju za vožnju na autocesti druge generacije s asistencijom za održavanje vozila na voznoj traci 2 (LFA 2), asistenciju za spriječavanje naleta sprijeda drugog stupnja (FCA 2) s funkcijom skretanja i prepoznavanjem poprečnog prometa i pametni tempomat. Pored toga ima oprema GT-line prilagodljive farove s dvostrukim LED svjetlima, kameru za prikaz događanja oko vozila iz ptičje perspektive (Blind View Monitor, BVM), pomoć kod spriječavanja sudara s vozilom u mrtvom kutu (BCA) i daljinsku pametnu asistenciju za parkiranje druge generacije (RSPA 2) koja je raspoloživa kao dodatna nadgradnja osnovne opreme.

Autor

Preporučeni sadržaj