Kijin prestižni SUV, višestruko nagrađivani Sorento, osvojio je dvije nove globalno priznate lovorike – nagrade Red Dot i iF za dizajn modela. Ovo je od 2009. godine već 47 dizajnerska nagrada Red Dot i iF za korejsku marku…

S najnovijim priznanjima Red Dot i iF marka Kia, koju pokreće dizajn, nastavlja svoj izuzetan niz uspjeha u ova dva natjecanja. Od 2009. godine, kada je Kia Soul postao prvi korejski model koji je osvojio Red Dot, ovu nagradu je osvojilo već 26 modela Kije. Što se tiče nagrade iF, koju je Kia prvi put osvojila 2010. godine, broj nagrađenih Kia modela se, uključujući novog Sorenta, popeo na čak 21.

Ubrzo nakon prošlogodišnje premijere, Sorento je dobio priznanje za izuzetan dizajn terenskog vozila 2020. godine od strane magazina Auto Bild Allrad. Nakon toga osvojio je najznačajniju njemačku automobilsku nagradu Zlatni volan 2020. u razredu velikih sportskih terenaca. U ožujku ove godine postao je Ženski svjetski auto 2021. godine u kategoriji velikih sportskih terenaca.

Nova generacija sportskog terenca nastala je u suradnji s Kijinom svjetskom dizajnerskom mrežom. Karim Habib, voditelj Kijinog globalnog dizajnerskog centra, rekao je: “U dizajniranju novog Sorenta htjeli smo prvo razviti robusnu estetiku prethodnih generacija modela, a ujedno upotrijebiti veću dozu profinjenosti i elegancije. Ustvari koncept ‘profinjene odvažnosti’ inspirirao je cijeli proces – nastao je zreo i uravnotežen, ali samouvjeren dizajn. Veseli nas da su prestižne institucije, koje dijele dizajnerske nagrade, kao što su Red Dot i iF, prepoznale naš rad.”

Red Dot i iF: dvije globalno najvažnije dizajnerske nagrade
Nagrade za dizajn Red Dot i iF spadaju među najveća i najznačajnija dizajnerska natjecanja na svijetu. Red Dot Award dodjeljuje se svake godine u dizajnerskom centru Sjeverna Rajna-Vestfalija i dijeli se na tri discipline: dizajn proizvoda, dizajn brenda i komunikacija te dizajn koncepata. Nagrade Red Dot za dizajn proizvoda dodjeljuju se još od 1955. godine, a na ovogodišnjem natjecanju sudjelovali su proizvođači i dizajneri iz 60 zemalja, koji su prijavili 7.800 proizvoda. Prijavljene proizvode ocjenjivao je međunarodni žiri, koji je sastavljalo 50-ak neovisnih dizajnera, profesora dizajna i novinara iz različitih sektora. Pored estetike, proizvode ocjenjuju na osnovi kriterija, kao što su stupanj inovativnosti, funkcionalnost, ergonomija, kvaliteta i ekološka primjerenost.

iF Design Award, koji organizira International Forum Design GmbH iz Hanovera, postoji od 1954. godine i jedna je od vodećih neovisnih dizajnerskih ustanova na svijetu. Ove godine su natjecatelji iz 52 zemlje prijavili više od 9.500 proizvoda, a samo natjecanje je doživjelo nekoliko novosti. To su npr. digitalna preliminarna faza (‘Online Preselection’) u kojoj je polovica prijavljenih djela ušla u finale (‘Final Jury’), u svim kategorijama obavljeno je transparentno ocjenjivanje, uključujući i nove kategorije ‘korisničko iskustvo’ (UX) i ‘korisničko sučelje’ (UI). Ostale kategorije su proizvodi, komunikacije, dizajn ambalaže i usluga, arhitektura, unutarnji dizajn i profesionalni koncepti.

Foto: Kia