KOREJSKI IGRAČ

Kia Sportage pete generacije, hibridni adut, crvena krpa za Tiguan & Co.

Kia Sportage odonosi atraktivan stil, blago-hibridnu 48V tehnologiju te će e nuditi s turbobenzincima sa 150 i 180 KS te pročišćenim turbodizelašem sa 116 i 136 KS, a glavni će adut biti hibrid sa sustavnih 230 KS…

Foto: Kolesa.ru

Prvi Kia Sportage predstavljen 1993., bio klasičan terenac kompaktne klase, napravljen uz pomoć Mazde (motori i mjenjači) i Forda, s kojima je Kia tada surađivala. Koncepcija podvozja i pogona 4×4 malog terenca bili su izvedeni iz legendarnog, klasičnog Jeepa, koji se u Koreji proizvodio po licenci. Prvi Sportage, koji je izgledao kao SUV,  bio je blizak s klasičnim terencem Kia Retona, koji se također prodavao u Europi.

Sportage je uspio i zbog simpatičnog dizajna, za takvu vrstu vozila te činjenice da ga je za europsko tržište proizvodio slavni njemački Karmann iz Osnabrücka (deal s vlasnikom, Fordom)! Na tržištu je izdržao do 2002., a model druge generacije, predstavljen 2004., bio je već zajednički projekt koncerna Hyundai KIA, po koncepciji SUV (dakle polu-terenac) i tehnološki blizanac s prvim Hyundai Tucsonom. U tim se modelima najviše dokazala prva generacija korejskih common-rail dizelaša 2.0 CRDI. Oba su modela bila pun pogodak, a na jesen 2008. je redizajniran.

Treći Sportage, predstavljen u ožujku 2010. na salonu u Ženevi, višestruko zanimljiv. Prvo što je tako koncipiran i dizajniran da upravo predstavljeni četvrti izgleda poput temeljito redizajniranog. Drugo, napravljen je po istoj koncepciji, kao tehnološki blizanac s Hyundai ix35. Tehnološki prvoklasan (po mnogima, omjerom plaćenog i dobivenog, najbolji kompaktni SUV svoga doba). I treće, počeo se proizvoditi u Slovačkoj, u Žilini, u jednoj od (i danas) najsuvremenijih tvornica automobila, odakle stiže i četvrti.

Uspio je iznad svih očekivanja (najprodavaniji je Kijin model na EU tržištu), uz redizajn 2014., dosegavši nakladu blizu dva milijuna. Kia Sportage četvrte generacije predstavljen je u listopadu 2015. na salonu u Parizu, i još uvijek je zanimljiv igrač na tržištu. A novi, pete generacije bit će za – pet!

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin