Lexus UX 250h vs RX 400h – dvoboj pionira hibridne tehnologije i predstavnika moderne škole

Lexus RX 400h bio je prvi luksuzni hibridni model na svijetu, a 15 godina kasnije, kako kotira s trenutno najmanjim SUV hibridom u Lexus ponudi?

Prošlo je 15 godina od predstavljanja prvog luksuznog hibrida na svijetu, a Lexus RX 400h se i dalje smatra prekretnicom za ovu japansku luksuznu marku. Kako bi se na što bolji način obilježila ova obljetnica, Lexus je nedavno suprotstavio svoju najnoviju, 4. generaciju hibridnog crossovera UX 250h izravno znamenitom pionirskom hibridnom SUV-u, u svom Tehničkom centru Zaventem, u Belgiji.

U proslavu preko 15 godina predvodništva u samopunjivoj hibridnoj tehnologiji, Lexus je nedavno suprotstavio svoj hibridni crossover 3. generacije, UX 250h izravno svom pionirskom hibridnom SUV-u, Lexusu RX 400h u svom Tehničkom centru i pokusnoj stazi u Zaventemu, u Belgiji. Ocjenu na stazi vršio je Herwig Daenens, a tu je bio i stručnjak za hibridni pogonski sklop, Raf Schuermans, Viši tehnički direktor za napredne pogonske sklopove u Lexus Europe.

U gotovo savršenim uvjetima na Ispitnoj stazi u Zaventemu, dok je luksuzni SUV RX 400h pružao impresivno profinjene performanse, odziv upravljača i stabilnost na pravcu, Herwig Daenens je objasnio kako je razvoju UX 250h najviše pridonijela jedna osoba: Akio Toyoda, Lexusov majstor vozač, koji inzistira da svaki novi Lexus mora biti „zabavan za vožnju“. Ovaj je ambiciozan cilj zahtijevao stvaranje nove platforme velike krutosti kao savršenog temelja koji će omogućiti da novi hibridni crossover ima vozna svojstva nalik kompaktnom gradskom automobilu.

Zahvaljujući novoj platformi i smještaju hibridne baterije, UX 250h ima najniže težište u svojoj klasi. Ova karakteristika, ključna za dinamičke performanse ovog automobila, je nadopunjena mjerama za smanjenje težine u konstrukciji karoserije, kao što je korištenje aluminija za vrata, blatobrane i poklopac motora.

„Dok znameniti oblik modela RX 400h ocrtava eleganciju i profinjenost, u usporedbi s njim, UX 250h izgleda mnogo dinamičnije sa svojim naglašenim linijama i istaknutom Lexusovom maskom hladnjaka. U pogledu performansi, sviđaju mi se njegova brojna aerodinamička unapređenja i niski položaj za vožnju koji angažira vozača komentira Herwig Daenens.

Nekoć povlastica najskupljih modela, danas vlasnici UX 250h uživaju u inovacijama kao što su multimedijski zaslon veličine 10,3“ s funkcijom Panoramic View Monitor, posebno veliki virtualni zaslon (Head-Up Display) i vrhunsko surround ozvučenje Mark Levinson® s 13 zvučnika. Možda najvažnije, dok je RX 400h bio prvi SUV koji je uživao pogodnosti integriranog sustava upravljanja dinamikom vozila (Vehicle Dynamics Integrated Management – VDIM), novi UX 250h se odlikuje pionirskim sustavom Lexus Safety System + koji uključuje sustav predsudarne sigurnosti (Pre-Collision System), sada s otkrivanjem pješaka danju i noću, te otkrivanjem biciklista danju.

Kombiniranjem snage benzinskog motora i jednog ili više elektromotora, Lexusovi samopunjivi hibridi su uvijek postavljali nova mjerila za elektrifikaciju luksuznih automobila. Kao što samo ime sugerira, Lexusovi hibridi se sami pune u vožnji, prilikom usporavanja ili kočenja, što znači da ih vlasnici nikada ne moraju uključivati u struju niti brinuti o napunjenosti baterije. Sada u svojoj 4. generaciji, osim što nude profinjenu snagu i upravljanje, Lexusovi samopunjivi hibridi su učinkovitiji i stvaraju značajno manje emisije nego konvencionalni benzinski ili dizelski motori.

Usklađujući snagu 3,3-litarskog V6 benzinskog motora i prednjeg/stražnjeg elektromotora, modelom RX 400h Lexus je zasjeo na čelo u stvaranju alternativnih pogonskih sklopova, predstavljajući nedugo nakon toga paletu Lexusovih samopunjivih hibrida. Vozeći RX 400h, Herwig Daenens se je prisjetio koliko je napredan bio ovaj prvi luksuzni hibrid i zašto je postigao takav uspjeh.

Na ispitnoj stazi, RX 400h se i dalje vozi podjednako smireno i profinjeno kao kada je odlazio iz tvornice u Kyushuu 2005. Razlika je u tome što se većina konkurentskih hibridnih sustava temelji na direktnim mjenjačima ili automatskim mjenjačima s više stupnjeva prijenosa, što znači da imaju više spojki i izvršnih članova koji su podložni trošenju. Konstrukcija Lexusovog hibridnog mjenjača, s druge strane, nudi sustav koji, osim minimalnih troškova popravka, osigurava vrhunsko iskustvo vožnje kroz cijeli životni vijek automobila.

Kada sjednete za upravljač, prostrana kabina RX 400h i dalje zrači neporecivim osjećajem luksuza i profinjenosti SUV-a. Kožnate presvlake, obloge kabine i svi instrumenti su dobro izdržali test vremena i još uvijek izgledaju kao „ispod čekića“. Popis opreme modela RX 400h je također dojmljiv, s funkcionalnostima kao što su višezonski klima uređaj, vrhunsko ozvučenje Mark Levinson® s 11 zvučnika i izbojna (High Intensity Discharge – HID) glavna svjetla koja bi i danas pristajala bilo kojem luksuznom automobilu visoke specifikacije.

Nema sumnje, oba modela su svakako posebni i plijene pažnju gdje god se našli, a Lexus je ponovno dokazao zašto je u ovom polju – najbolji!


Komentari

loading...