BUDUĆNOST JE POČELA

Lightyear 0, prvi solarni automobil, ekstenzija električnog, dosega 625 km i cijene 250.000 eura

Lightyear

Nizozemski startup Lightyear predstavio je električni automobil Lightyear 0 sa solarnim panelima koji pokrivaju krov, poklopac motora i prtljažnik, kako bi se mogao puniti tijekom vožnje…

Lightyear 0 (Svjetlosna godina Nula), nadolazeći je potpuno solarno-električni automobil nizozemske tvrtke Lightyear, koji se krajem prošle godine počeo proizvoditi u Finskoj. Duljinom od 5057 mm, širinom od 1898 mm i visinom od 1426 mm Lightyear 0 je usporediv s premium električnim modelom Mercedes-Benz EQS. Dizajn i konstrukcija usmjereni su na smanjenje otpora vožnje, što je formula za smanjenje utroška električne energije i povećanje dosega. To je ostvareno rekordno niskim koeficijentom otpora zraka (Cd=0,175), razmjerno malom masom (1575 kg) i gumama niskog otpora kotrljanja.

Lightyear 0 u osnovi je električni automobil, čvrste a lagane konstrukcije (okvir i ojačanja od čelika ultravisoke čvrstoće UHTS, vrata i haube od duraluminija), koji se pokreće s četiri elektromotora, po 40 kW na stražnjim i po 25 kW prednjim. Napajaju se iz razmjerno male litij-ionske baterije kapaciteta 60 kWh, što osigurava razmjerno malu masu, pa je i ukupna pogonska snaga od 130 kW razmjerno mala za električni auto tih gabarita i visoke klase.

Tajna je u sustavu solarnih ćelija, što je u osnovi sustav Range Extender (REX), odnosno “produžavač dosega”, ali elektronički, za razliku od toplinsko-mehaničkog, koji se intenzivnije priprema za uvođenje na tržište. U krov te poklopce motora i prtljažnika ugrađene su solarni paneli sa 782 solarne ćelije koji pokrivaju krov, poklopac motora i prtljažnik te tijekom normalnog dana osiguravaju struje za 70 km, što ukupni doseg, s napunjenim litij-ionskim baterijama, povećava na 625 km. Prednost je što se baterije putem solarnih panela pune dok je automobil parkiran, pa se tijekom nekoliko dana na ljetnom odmoru mogu potpuno napuniti.

Lightyear 0 je zanimljiv automobil emisije nula (to pokazuje oznaka), koji se primarno puni strujom kao svaki suvremeni električni automobil te se brzim punjačem, na 80 posto kapaciteta, može napuniti u manje od 30 minuta. Doseg mu se potom, tijekom vožnje, povećava strujim iz solarnih panela. Tvrtka Valmet Automotive, u finskom gradu Uusikaupunki, tijekom 2023. planira proizvesti 100 primjeraka, koji će poslužiti za ispitivanje pulsa svjetskog tržišta i dodatna usavršavanja.

“Mali” bi problem jedino mogao biti što će osnovni Lightyear 0 stajati 250.000 eura (bez poticaja), no zasigurno će biti zanimljiva novost na tržištu.

 

Autor

Preporučeni sadržaj