PRVI TAKAV PROIZVOD MARKE

MAN hTGX, kamion s pogonom na vodik

Foto: MAN (Auto Hrvatska)

MAN Truck & Bus najavio je početak prodaje serije kamiona s pogonom na vodik već sljedeće godine.

MAN Truck & Bus bit će prvi europski proizvođač kamiona koji će krenuti s prodajom kamion s pogonom na vodik. Prvu seriju od 200 kamiona već u 2025. godini isporučit će kupcima u Njemačkoj, Nizozemskoj, Norveškoj te na Islandu. MAN hTGX bit će još jedna alternativa gospodarskim vozila s pogonom na dizelski motor u MAN-ovom portfelju koji će svoju primjenu pronaći u specijalnim transportima te na tržištima koji još nemaju spremnu infrastrukturu za električna vozila.

“Nastavljamo se fokusirati na baterijska električna vozila kako bismo dekarbonizirali cestovni teretni promet. Troškovi rada i energije za baterijsko električna vozila trenutno su niža u odnosnu na druge koncepte pogona. Međutim, kamione koje pokreću motori s unutarnjim izgaranjem na vodik koristan su dodatak za posebne primjene i tržišta. Naš električni kamion bit će najprikladniji odabir za najveći broj transportnih zadataka. Za posebne primjene, tehnologija izgaranja vodika ili, u budućnosti, tehnologija gorivih ćelija je prikladna dopuna. Motor s izgaranjem na vodik H45 temelji se na našem dizelskom motoru D38 i proizvodi se u tvornici motora i baterija u Nürnbergu. Korištenje poznate tehnologije omogućuje nam ulazak na tržište u ranoj fazi. Model hTGX još je dodatak našem portfelju s nultom emisijom”, izjavio je Friedrich Baumann, član izvršnog odbora tvrtke MAN Truck & Bus.

Foto: MAN (Auto Hrvatska)

Pogon na vodik prikladan je za transportne zadatke koji zahtijevaju posebnu konfiguraciju ili gdje nema mjesta za baterije zbog nadogradnje kamiona. MAN hTGX nudi veliku korisnu nosivost i doseg do 600 km u svojim prvobitno ponuđenim konfiguracijama 6×2 i 6×4. Motor s izgaranjem na vodik H45 ima snagu od 383 kW ili 520 KS i okretni moment od 2500 Nm pri 900-1300 o/min. Izravno ubrizgavanje vodika u motor osigurava posebno brzu isporuku snage. S manje od 1g CO2/tkm, MAN hTGX će ispuniti kriterije kao “vozilo s nultom emisijom” prema novo planiranom EU CO2 zakonodavstvu.

Najavivši početak prodaje kamiona s pogonom na vodik, MAN se još jednom postavio kao predvodnik u industriji te potvrdio svoju posvećenost dekarbonizaciji cestovnog prometa. Kao i kod elektromobilnosti, MAN fokus ne stavlja samo na razvoj i proizvodnju inovativnih i pouzdanih vozila, već također svojim kupcima nude usluge savjetovanja pri prelasku s dizela na vozila s nultom emisijom stakleničkih plinova.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo