Samo četiri godine je prošlo otkako su Rimac Grupa i Porsche udružili snage u stvaranju tvrtke Bugatti Rimac, no čini se da je naš Mate Rimac umoran od birokracije
Mate je u nedavnom intervjuu za Bloomberg, koji je prenio Automotive News, otkrio kako ima potrebne investitore za preuzimanje kontrole, odnosno za kupnju Porscheovog 45-postotnog udjela. Navodno je njemačkom proizvođaču automobila još u travnju za taj udio ponudio oko milijardu eura.
Želja za većom slobodom
Rimac je potvrdio da pregovori nisu tajni te je kao glavni razlog za ovaj potez naveo želju za većom slobodom u poslovanju. “Samo želim moći donositi dugoročne odluke, ulagati dugoročno i raditi stvari na drugačiji način, a da ne moram objašnjavati 50 ljudi”, izjavio je.

Kupnjom udjela, Rimac Grupa bi stekla potpunu kontrolu nad tvrtkom Bugatti Rimac, no Porscheov utjecaj ne bi u potpunosti nestao. Njemački automobilski div i dalje drži 22 posto udjela u samoj Rimac Grupi, uz Matu Rimca (35 posto), Hyundai Motor Grupu (11 posto) i ostale investitore (32 posto).
Komplicirani pregovori
Mate je otkrio da bi se posao mogao zaključiti do iduće godine, no naglasio je da postoji “toliko mnogo faktora” tijekom pregovora. Situaciju dodatno komplicira i činjenica da obitelj Porsche-Piëch i dalje ima udio u Porscheu. “To je emotivna tema”, dodao je.

S druge strane, i sam Porsche se suočava s vlastitim izazovima. Izvršni direktor Oliver Blume upozorio je zaposlenike prošlog ljeta da njihov dugogodišnji poslovni model “više ne funkcionira u svom sadašnjem obliku”. Tvrtka se bori s jakom konkurencijom u Kini, padom interesa za električna vozila, a situaciju pogoršavaju carine i regulatorna nesigurnost.
Ako se dogovor ostvari, mogli bismo svjedočiti značajnim promjenama u tvrtki Bugatti Rimac i njihovim budućim proizvodima. Podsjetimo, Mate je osnovao Rimac 2009. godine, a samo dvije godine kasnije predstavio je Concept_One. Proizvodnja električnog superautomobila Nevera započela je 2022. godine.



