Poruke koje smo dobili preko društvenih mreža ukazuju na užasne posljedice, ali i čudan medijski muk nakon jedne od najstrašnijih prometnih nesreća u Zagrebu, proteklih godina. Razlog? Rat u Ukrajini i/ili (auto)cenzura, jer je vozač BMW-a…, uh. Nije valjda to…
Autor: Željko Marušić
Vidio sve. Bijeli BMW prolazio Zelenim valom kroz crvena svjetla. Taksist se kretao Draškovićevom iz smjera Branimir centra te je BMW punom brzinom prošao kroz crveno, udario bočno u vrata vozača koji je preminuo na mjestu, komentirao je čitatelj 24sata.hr.
U strašnoj prometnoj nesreći, prošle nedjelje u 22:45, nakon što se 40-godišnjak s 2,33 promila alkohola u krvi, sumanuto vozeći zagrebačkom Ulicom Pavla Hatza (Zelenim valom) u smjeru istoka, prolaskom kroz više crvenih svjetala, BMW-om Serije 5 F10 (2009. – 2017.) bočno zabio u Škodu Octaviju (1996. – 2010.), kojom je, u smjeru sjevera, 42-godišnji vozač Radio Taxija vozio 35-godišnjaka, na licu mjesta poginuo je taksist, a teško su ozlijeđeni vozač BMW-a i klijent u taksiju, koji je, prema posljednjim informacijama, naknadno podlegao ozljedama.
Poruke koje smo dobili preko društvenih mreža ukazuju na užasne posljedice, ali i čudan medijski muk nakon jedne od najstrašnijih prometnih nesreća u Zagrebu, proteklih godina. Razlog? Rat u Ukrajini i/ili (auto)cenzura, jer je vozač BMW-a…., uh. Nije valjda to…
Poruka 1: Jučer je na Krematoriju ispraćen 42-godišnji koleda iz Radio Taksija, koji je poginuo u nedjelju oko 22:45 ispred Sheratona u j… centru grada dok je radio (imao stranku u autu). Vozio Draškovićevom prema sjeveru, a iz Hatzove (Zeleni val) na mrtvo crveno, sa 2,33 promila vozač u bijelom navodno F10 BMW-u udario drito u vozačka vrata i ubio ga na mjestu… Danas je krenula priča da je i stranka iz taksija podlegla ozljedama (muškarac 35 g).
Poruka 2: Apsolutno nigdje ništa ne piše. Bilo kratka vijest 24h, Jutarnji i Novi list, svugdje slike taksi Škode s tablicama, a BMW-a nigdje, niti se spominje vozač, ni inicijali. Izgleda da se štiti opako nekoga… Iza taksista ostala supruga i malo predškolsko dijete
Važno je sljedeće:
– krajnje neodgovorni vozač BMW-a nimalo se nije plašio najteže kršiti prometne propise zagrebačkim Zelenim valom (snimke necertificiranih kamera pravno su beskorisne, a policijske su kontrole na toj dionici rijetke poput snijega),
– najteže odredbe Obijesne vožnje (Kazneni zakon, članak 226.) nisu dovoljno oštre za najbrutalnije, pogibeljno ugrožavanje prometne sigurnosti,
– da je barem jedno vozilo bilo opremljeno sustavom autonomnog kočenja, posljedice izvjesno ne bi bile tragične, a da su oba, nesreća bi se, vjerojatno, izbjegla.
Užas, koji pokazuje koliko je loše stanje sigurnosti cestovnog prometa u Hrvatskoj, uz mogući problem zataškavanja, koji jako širi priču, ukazuje na nužnost sljedećih mjera, koje smo više puta naglašavali:
1. Sva opasna raskrižja, mostove i tunele treba pokriti radarskim kamerama, čije su snimke i izmjere podloga za kažnjavanje i dokaz na sudu.
2. Treba uvesti odredbu kaznenog djela “prometnog ubojstva u pokušaju”, uz doživotno poništenje vozačke dozvole, izravni istražni zatvor i oduzimanje vozila, neovisno tko je vlasnik.
3. Za vozila koja imaju pet zvjezdica za sigurnost po sustavu Euro NCAP, što po novim, strožim mjerilima znači da imaju i sustave za praćenje vožnje u traci i autonomnog kočenja, treba ukinuti trošarinu, a za nesigurna vozila treba uvesti progresivni malus na osiguranje od autoodgovornosti.
Slika je ilustracija