C-KLASA UZ F1 TEHNOLOGIJU

Mercedes-AMG najavio električni turbopunjač, stiže li značajno smanjenje obujma motora?

Najave se sve više pokazuju točnima, Mercedes-AMG priprema novu generaciju turbopunjača…

Budućnost Mercedes-AMG sve više se okreće električnom dobu. Kako bi implementirali ovu kombinaciju do optimalnog učinka, programeri u Affalterbachu intenzivno rade na inovativnim tehnologijama koje će performanse dovesti na novu razinu. Sljedeća generacija vozila tako će imati električni turbopunjač.

Mercedes-AMG napreduje s elektrifikacijom kroz brojne inovacije, a kao dio toga koristi se i znanje iz motosporta. Posljednje postignuće koje je već u završnoj fazi razvoja je električni turbopunjač ispušnih plinova koji će se u budućnosti prvi put koristiti u serijskom proizvodnom modelu iz Affalterbacha, nagađa se novom modelu C-klase (W206). U partnerstvu s Garrett Motion, ova tehnologija dolazi izravno iz Formule 1 i rješava problematiku pojave turbo rupe.

Vrhunac ovog inovativnog sustava turbo-punjenja je tanak električni motor, dimenzija oko 4 centimetra, koji je ugrađen izravno u osovinu između turbine na ispušnoj strani i kompresora na strani svježeg zraka. Ovaj elektronički upravljani električni motor pokreće kotač kompresora prije nego što prihvati protok ispušnih plinova. Elektrifikacija turbopunjača značajno poboljšava trenutni odziv u praznom hodu i kroz cijeli raspon brzina motora. Takozvani turbo lag (turbo rupa) eliminira se elektromotorom. Rezultat toga je da motor još uvjerljivije reagira na dodir papučice za gas, a cijeli osjećaj u vožnji je znatno dinamičniji i okretniji. Osim toga, elektrifikacija turbopunjača omogućava veći okretni moment pri malim brzinama motora, što također povećava okretnost i optimizira sposobnost ubrzanja iz zastoja. Čak i kada vozač skine nogu s gasa ili aktivira kočnice, tehnologija električnog turbopunjača može održavati tlak povišenja u svakom trenutku, tako da je zajamčen kontinuirani izravni odziv.

Turbopunjač postiže brzinu do 170.000 okr./min, što omogućava vrlo visoku brzinu protoka zraka. Njime se može upravljati putem 48-voltnog ugrađenog električnog sustava. Turbopunjač, ​​električni motor i elektronika povezani su u rashladni krug motora s izgaranjem kako bi se u svakom trenutku stvorilo optimalno temperaturno okruženje. Dakle, sve je izvjesnije kako će nove AMG 63 izvedbe stvarno voziti u pratnji motora puno manjeg obujma. Valjda to neće biti tako drastični rez, o kojem svi pričaju, a sve se glasnije spominje dorađeni poznati 2.0-litreni snagator…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj