VOZILI SMO

Mercedes-Benz A250e Limuzina, prestiž i hibridnih 218 KS jamče užitak i nisku potrošnju

Najmanji Mercedes-Benz hibridnom verzijom 250e ‘pojačava’ bogatu ponudu – rastegnuta i ušminkana A-klasa nudi 218 KS i hrpu opreme, a pri tom troši kao upaljač…

Mercedes-Benz A-klase nove generacije, među obožavateljima marke poznatija kao W177, prošle je godine dobio i svoju PHEV inačicu pod nazivom 250e. Ovdje su u prvom planu ekonomičnost i niska emisija C02 , a sve je to začinila atraktivna i bogata Progressive oprema s ponekim doplatama. Doduše, izgled modela još neko će vrijeme izazivati komentare, pogotovo ako nije u agresivnijem AMG paketu opreme koji nudi šire i agresivnije branike te 18″ kotače.

Nova A-klasa Sedan predstavljena je kod nas u isto vrijeme kad i nova generacija CLA, model koji je do sada bio utjelovljenje neke funkcionalnije inačice kompaktnog modela. Limuzinska A-klasa pozicionirala se kao najjeftinija, ali i dalje izuzetno prestižna i moderna inačica iz Stuttgarta. Limuzinska verzija duža je 13 centimetara (4549 mm) dok međuosni razmak iznosi 2729 mm. Nakon što smo je gledali iz svih kuteva, odlučili smo kako bi joj itekako pasao već spomenuti AMG paket opreme koji bi umjesto doplaćenih dvobojnih aluminijskih naplataka te udobnih kotača dimenzija 205/55 R17 dobio još atraktivnije kotače i naplatke u dimenziji 225/45 R18. No dobro, tu već onda pričamo i o sportskom ovjesu koji je spušten za 15 mm gdje se gubi udobna nota ovog automobila. Ova privlačna linija skriva niski koeficijent otpora zraka od Cw 0.22. Naravno, tu su odlična LED High Performance prednja svjetla koja noć pretvaraju u dan, a i daju onaj dobro poznati svjetlosni potpis na cesti.

 

Složit ćete se s nama, ovo je jedan od najljepših i najkvalitetnijih interijera u klasi. U svaku njegovu komponentu ugrađen je onaj Mercedesov osjećaj solidnosti i kvalitete. Sjedala donose kompromis udobnosti i sportskog duha, a načinjena su od kombinacije velikim djelom kože i nešto manje tkanine, s odličnom potporom za tijelo te s mogućnošću namještanja dužine sjedećeg dijela. U interijeru dominiraju dva ekrana od 10,25 inča, dostupna u doplati, od kojih je središnji osjetljiv na dodir i koji uz MBUX sustav radi gotovo pa savršeno.

Zasloni su izuzetno pregledni i visoke rezolucije, a čak se nesmetano s njih mogu čitati podaci i pri najjačoj izloženosti suncu. Infotainment sustav je intuitivan i nudi bezbroj mogućnosti podešavanja te individualiziranja, na što se vrlo lako može „ubiti“ par sati pri namještanju. Tu je i posebni EQ izbornik koji omogućava praćenje svih relevantnih parametara (napunjenost baterije, mogućnost zakazivanja punjenja) i slično. I tu je Mercedes-Benz još jednom pokazao savršenu integraciju električnog sustava.

Valja napomenuti kako dojam interijera podiže i fantastično doplaćeno ambijentalno osvjetljenje u 64 boje koje smo već upoznali kroz testiranja viših klasa marke. Uz odličan audio sustav, fin i mesnati pod rukom upravljač te automatski mjenjač, ovom automobilu ne nedostaje niti ptičjeg mlijeka. Prostora za putnike straga ima dovoljno, identično kao u kompaktnom modelu, dok će samo oni nešto višeg rasta kritizirati manjak prostora za glavu. No, danak tomu je već spomenuta elegantna silueta. Premda u klasičnoj A limuzini prtljažnik broji ravno 420 litara, u PHEV modelu zbog baterija iznosi samo 345 litara. No, uvijek se mogu preklopiti stražnja sjedala…

Ispod poklopca motora izvedbe 250e krije se 1.3 turbo benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 160 KS, a razvijen u suradnji s Renaultom. On je kombiniran s elektromotorom koji razvija maksimalnu snagu od 102 KS, a ukupna sistemska snaga je 218 KS te 450 Nm. Ove brojke mu omogućuju itekako sportski karakter; 6,7 sekundi do ‘stotke’ te maksimalnu brzinu od 240 km/h, dok je za brze izmjene brzina zadužen automatski 8G-TRONIC mjenjač. U električnom modusu maksimalna brzina je ograničena na 140 km/h, što je OK, a doseg na struju iznosi 78 kilometara. 

Ključ svega je ugrađena baterija od 15,6 kWh kojoj je na 24 kW punionici potrebno 25 minuta za 80% napunjenosti. Doduše, spremnik benzina iznosi skromnih 35 litara, stoga valja računati na češća stajanja na benzinskim crpkama. U skladu s tim, potrošnja uvelike ovisi o frekventnosti punjenja na punionici. Uz (relativno) redovito punjenje, potrošnja se kreće između 3 i 4 litre u gradu. Ukoliko niste ažurni s punjenjem, benzinski motor u gradu troši oko 7,5 litara, dok na otvorenoj cesti s lakoćom možete postići brojku ispod 5 litara.

U vožnji, bez obzira što je PHEV inačica A klase teža u odnosu na klasičnu (1625 kg), osjećaj je identičan kao i u ‘klasičnoj’ A-klasi sedan. Ovjes je prilično dobra usklađen, dovoljno udoban za normalnu gradsku vožnju, a opet osigurava odlično ležanje u zavojima. Istini za volju, pri bržim prolascima kroz zavoje voli pobjeći prednji kraj, no ovdje već govorimo o prilično agresivnijoj vožnji koju bismo ipak ostavili za punokrvne AMG modele. Zvučna izolacija je na visokoj razini, stoga se ugodno može pričati i na brzinama višima od 150 km/h. Već standardno, Mercedes-Benz nudi opciju Dynamic Select te vozač može dodatno podesiti udobnost vožnje prema 4 parametra – odaziv na papučici gasa, udobnost ovjesa, tvrdoća volana te režim automatskog mjenjača.

Ne izostaju, naravno, ni brojni sofisticirani uređaji za sprječavanje sudara, mjerenje razmaka između vozila ispred te aktivnog kočenja u nuždi. Tu je i odličan Park Assist sustav za automatsko parkiranje koji raspolaže sa prednjim i stražnjim parking senzorima te stražnjom parking kamerom u visokoj rezoluciji. Potonja će stvarčica itekako pomoći prilikom parkiranja u uskim parking mjestima shopping centara jer, između ostalog, nudi i širokokutni prikaz straga. Sveukupno gledano, Mercedes-Benz je s hibridnom A klasom opet je odigrao vrhunski. Kupcima je ponudio odličan finalni proizvod koji nije jeftin (321.218 kuna), no s cijenom parira najsnažnijem dizelašu A220d 4MATIC s kojim dijeli identične performanse, a ipak nešto manju potrošnju. U svakom slučaju, zanimljiva izvedba vrijedna pažnje…

Autor: Juraj Kamber Grahovac

Foto: Autoportal.hr

 

 

TEHNIČKI PODACI

POGON
Motor: plug-in hibrid, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda-poprečno
Obujam: 1332 ccm
Provrt x hod: 72,2 x 81,2 mm
Kompresija: 10,6:1
Snaga: 218 KS (160 kW) pri 5500/min
Moment: 450 Nm pri 1620-4000/min
Mjenjač: automatski, 8G-DCT
Pogon: prednji
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba: limuzina, C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4549 x 1796 x 1446 mm
Međuosovinski razmak: 2729 mm
Cd: 0,22
Krug okretanja: 11 m
Masa/nosivost: 1625 /550 kg
Prtljažnik: 345 l
Spremnik: 35 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE  
Ovjes: MacPherson, kombinirani
Kočnice: samov. diskovi 290 mm/diskovi 280 mm
Ručna: električna
Naplatci: aluminijski
Gume: 205/55 R17

PERFORMANSE
Brzina: 240 km/h
0-100 km/h: 6,7 s
Potrošnja (EU): 4,5/1,4/4,1 l/100 km
Na testu: 5  l/100 km
CO2: 32-33 g/km

CIJENA
Testni model: 321.218 kuna
Osnovni dizelaš: 280.205 kuna (A 180 d/116 KS)
Osnovni benzinac: 267.740 kuna (A 180/136 KS)

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin