Još uvijek aktualni Mercedes-Benz C-klasa četvrte generacije W205, predstavljen 2014. (upravo slavi šesti rođendan na tržištu), redizajniran je u ožujku 2018. te bi po planu potpuno novi, formalno, pete generacije W206, trebao stići na proljeće 2021.
Kako oznaka govori bit će to stvarno model šeste generacije, jer je prvi model u seriji, W201, kojega su zvali Baby-Benz, imao oznaku 190. Novi će model biti stilska evolucija dosadašnjeg modela, kako njegovi vlasnici sljedeće godine, kad se pojavi W206 imati dojam da je njihov ‘metalni ljubimac’ preko noći ostario.
Kako bi u sličnim gabaritima novi model bio komforniji i aerodinamičniji, dužina će s 467 biti povećana na okruglo 470 cm, širina će sa 181 biti povećana na 183 cm, a visina će biti smanjena sa 144 na 142 cm. Ostvarit će se rekordno nizak koeficijent otpora zraka od 0,24, što će poboljšati performanse i smanjiti potrošnju.
Zadržan međuosni razmak od 284 cm pokazuje da će se koristiti dosadašnja platforma, ali s povećanim udjelom čelika visoke (HTS) i ultravisoke (UHTS) čvrstoće bit će povećan na rekordnih 58 posto. To će omogućiti smanjenja mase od 55 kg, uz povećanje čvrstoće karoserije za 20 posto.
U pogonskoj paleti bit će isključivo 4-cilindarski turbo motori 2.0 s direktnim ubrizgavanjem, benzinac (M 264) i dizelaš (OM 654), koji potpuno mijenja, inače izvrsnog Renault-Nissanovog 1.6.
Snage će biti od 150 do 510 KS. Zanimljivo, Top Gun model Mercedes-AMG C 63, umjesto 4.0 V8 imat će 2.0 biturbo, koji je u dosadašnjem AMG A 45 razvijao 421 KS, s elektromotorom će biti boostan na 510 KS i 700 Nm. Bit će to razmjerno štedljiva “limuzinska ‘raketa”.
‘Zaslugom’ korona-kriza, cijene će, usprkos značajnim poboljšanjima ostati na sadašnjoj razini te će osnovni C 180 (u Njemačkoj) startati s 35.000 eura.
Ilustracija: Avarvarii, Autozeitung.de