LEGENDARNI TERENAC

Mercedes-Benz G-klasa slavi veliku obljetnicu, proizvedeno 400.000 kultnih terenaca

G-klasa proizvodi se od 1979. godine, a sada je ova terenska ikona postigla prekretnicu od 400.000 proizvedenih modela…

Povodom ove obljetnice s proizvodne je trake u Grazu sišao crveni Mercedes-Benz G 400 d. Automobil je usmjeren prema dugogodišnjem kupcu iz Rajne, koji je ljubitelj ovog kockastog klasika iz 1979. godine i sada ima oko 20 modela. Moto vlasnika? “Ne mogu bez G.”

“Ponosni smo što smo proizveli 400.000 ovih terenskih vozila. Željeli bismo zahvaliti našim vjernim kupcima i obožavateljima, kao i našim zaposlenicima, a da ne spominjemo našeg proizvodnog partnera u Grazu, Magna Steyr. Trenutno potražnja daleko premašuje raspoloživi proizvodni kapacitet “, naglašava dr. Emmerich Schiller, voditelj odjela za terenska vozila i izvršni direktor Mercedes-Benz G GmbH iz Graza/Austrija. “I već pišemo sljedeće poglavlje u ovoj priči o uspjehu, a to je elektrifikacija ove serije, tako da će G imati u budućnost nula emisija, što našu ikonu čini sigurnom u budućnosti.”

Nova generacija G-klase započela je svoju avanturu u vrhunskoj formi u ljeto 2018.

Bilo na cesti ili izvan nje i bez obzira na radne uvjete, terensko vozilo impresionira svojim performansama, vrhunskim sustavima pomoći, izvanrednim upravljanjem i sigurnošću. Istodobno, novi ovjes, programi vožnje DYNAMIC SELECT, “G-način” i tri 100-postotne blokade diferencijala poboljšavaju ne samo udobnost vožnje već i okretnost – na bilo kojoj površini.

Podsjetimo, G-klasa je top model među luksuznim terenskim vozilima. Nije to model osobnog vozila s daleko najdužim proizvodnim ciklusom u povijesti Mercedes-Benza, već i praotac svih SUV modela s ​​trokrakom zvijezdom – zato svi Mercedesovi terenski modeli imaju u svome imenu slovo G .

Ono što je započelo 1972. godine sporazumom o suradnji između tadašnjeg Daimler-Benza AG i Steyr-Daimler-Pucha u austrijskom gradu Grazu, sada je priča prepuna superlativa i značajnih prekretnica. Prvi koncept koji je razvijen već je bio drugačiji. Tim je dizajnirao vozilo koje je impresioniralo vrhunskim terenskim mogućnostima, dok je istovremeno privlačilo kupce kao potpuno opremljeno i sigurno vozilo pogodno za rekreacijske svrhe. Pogon na sve kotače i 100-postotne blokade diferencijala također su od tog vremena dio “G” priče.

U vrijeme lansiranja na tržište, u proljeće 1979. godine, bio je dostupan s izborom od četiri varijante motora koji pokrivaju spektar performansi od 72 KS do 156 KS. Kupci su imali mogućnost kabrioleta s kratkim međuosovinskim razmakom ili modela s kratkim ili dugim međuosovinskim razmakom. 1989. godine vozila serije 463 označila su početak evolucijskog procesa za off-roader koji nije bio samo u koraku s tehničkim napretkom. Bila je to evolucija koja je također donijela stalno proširenu bazu obožavatelja i naglasila svoj karakter kao ekskluzivno vozilo za svaku priliku. I od 1993. godine vozilo službeno dobiva naziv: G-klasa.

25. godišnjica G-klase obilježena je dolaskom na tržište posebnog modela, koji je izbrusio Mercedes-AMG, bio je to G 55 AMG Kompressor. Njegova osmocilindrična pogonska jedinica (350 kW /476 KS, 700 Nm okretnog momenta) robusnom je terenskom vozilu donijela je do sada neviđenu razinu performansi i pokazala ogroman potencijal G-klase.

Ne zaboravimo pri tome ni na ekstremni G 500 4×4² iz 2015. podigao je off-road mogućnosti na još jednu višu razinu.

A od posebnijih inačica izdvajamo i Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, kultni “G” ponovno se iznova predstavio 2017. godine u svega 99 primjeraka. G-priča ide dalje, kako je krenulo sada ni brojka od 500.000 više nije tako daleka…

foto: Daimler

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin