Mercedes-Benz S-klase W126 je jedan od onih automobila za kojim i danas uzdišemo. Ona nam je podarila mnoge tehnologije, koje su danas dio opreme kod svakog automobila…
Pionir modernog dizajna i trendseter, do tada nitko nije bio tako optimizirane aerodinamike, to nam je donijela Mercedes-Benz S klasa (W126), prije točno 40 godina u rujnu 1979. na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurt. Ponuda motora od samog početka bila je bogata, od 2,8-litarskog šestocilindričnog sklopa sa 115 kW / 156 KS do 5,0-litarskog V8 snagatora s ubrizgavanjem benzina, koji je razvijao 176 kW / 240 KS. Mnogima i danas najzanimljiviji upravo spomenuti 5,0-litarski motor, koji je zamijenio 4,5-litreni motor, a koji se krio iza oznaka 450 SLC 5.0 (C 107).
W126 generacija odmah je bila dostupna u dvjema izvedbama. Osim normalne verzije, postojala je i produžena verzija, s dodatnih 140 milimetara međuosovinskog razmaka. Ne treba ni govoriti koliko je to povećalo komociju putnika na stražnjoj klupi. Kad se prvi put pojavila, S-klasu W126 su u početku mnogi prozivali upravo zbog dizajna modela. Međutim, u kratkom vremenu dizajn je prepoznat kao revolucionaran. To je i danas prepoznato, te je uvelike utjecalo na današnji status bezvremenskog, popularnog mladog klasika.
Bezvremenska elegancija, tako rečeno, karakteristične dizajnerske značajke. Prvi put, osobni automobil nekog Mercedes-Benza nije imao uobičajene odbojnike, već velikodušno dimenzionirane odbojnike s plastičnim materijalima, koji su neprimjetno integrirani u prednji i stražnji dio vozila. Tijekom prve velike naftne krize, pitanje aerodinamike dobilo je još više na značenju.
Serija W126 bila je prva koja je prošla temeljit tretman Mercedes-Benza kada je aerodinamika u pitanju. U prethodnoj seriji 116 – cd (otpor zraka) iznosio je 0,41, a novija W126 tu brojku je značajno smanjila na 70% vrijednosti prethodnika. No, to nije bila jedina novost. Sad već davne 1981. zračni jastuk vozača proslavio je svoju svjetsku premijeru upravo u seriji 126. U početku je bio dostupan kao dodatna oprema i pružao je znatno bolju zaštitu od ozljeda u slučaju frontalnog sudara u kombinaciji sa sigurnosnim pojasom. Iste godine Mercedes-Benz je ponudio i zatezač sigurnosnog pojasa za suvozača kao dodatnu opremu.
Ovaj je sustav učinkovito unaprijedio sigurnosni pojas. Još je tu bilo potpuno novih stvari, tu su električno podesivi stup upravljača (opcija od 1985.), automatski ograničeni klizni diferencijal za šesterocilindrične modele i kontrola klizanja ubrzanja za V8 modele (sve dodatne značajke iz 1985.).No, vratimo se mi ispod duge haube motora. Najspektakularnija inovacija u ponudi motora bio je 5,6-litreni osmocilindrični motor razvijen iz 5,0-litrenog V8, koji je stvorio snagu od 200 kW (272 KS). Na zahtjev kupaca je postojala čak i verzija s većom kompresijom koja je dopuštala 221 kW (300 KS), ali nije bila dostupna sa sustavom kontrole emisije. Uspjeh u proizvodnji nije izostao.
Do 1991. godine ukupno je 818.036 prestižnih primjeraka napustilo proizvodne hale u Sindelfingenu, u dvanaestogodišnjem razdoblju proizvodnje. Od 1981. do 1991. izgrađeno je i 74.060 SEC kupea (C 126). Takve brojke su ”126” učinili najuspješnijom serijom u povijesti tvrtke.