PROMETNA PATROLA

Nijemci nemaju opće ograničenje brzine na Autobahnu, premda znaju da to nije dobro za sigurnost i ekologiju. Evo i zašto:

Autobahn nema općeg ograničenja brzine (nego samo posebna, na određenim dionicama), jer je to u njemačkom nacionalnom interesu, u promociji njemačke autoindustrije, tehnologije i najprofitabilnijeg elitnog turizma…

… a Nijemci to nadoknađuju dobrim stanjem voznog parka (starosno i tehnološki), kvalitetnim asfaltom, sustavnom kontrolom razmaka i neprestanim smanjenjem dionica bez ograničenja (uvođenjem ograničenja). Brzina je glavni faktor sigurnosti cestovnog prometa, jer se kinetička energija povećava s kvadratom brzine.

Ta energija ne može nestati, može se samo pretvoriti u drugi oblik, primjerice toplinsku energiju pri kočenju (uslijed trenja kočnih obloga i diska…), rad mehaničkih otpora pri usporavanju (zraka, transmisije, kotrljanja…) ili, u slučaju sudara u udarno energiju udarnog trenja, elastičnih i plastičnih deformacija, gužvanja i kidanja lima, nažalost i ozljeđivanja osoba u automobilu.

S povećanjem brzine progresivno se povećava potrošnja goriva, time i štetne emisije te razina buke. Zbog toga većina europskih zemalja brzinu ograničava na 130 km/h. Iznimka je Njemačka, bez ograničenja brzine, gdje se na dionicama bez dodatnog brzinskog ograničenja, bez restrikcija, može voziti i brže od 300 km/h. Nijemci nemaju opće ograničenje brzine na Autobahnu, premda znaju da to nije dobro za sigurnost i ekologiju.

Evo i zašto: Autobahn nema ograničenja, jer je to u njemačkom nacionalnom interesu, u promociji njemačke autoindustrije, tehnologije i najprofitabilnije vida turizma. Poznata je potvrda kvalitete “Tested on German Highways” (testirano na njemačkim autocestama), a mnogi dolaze u Njemačku samo da bi se vozili na njemačkim autocestama (Autobahnu) bez ograničenja brzine. Postoje i posebni paket aranžmani iz bogatih svjetskih destinacija (Japan, Kina, arapske zemlje, SAD) gdje je u paketu vožnja superbrzim automobilima po Autobahnu Ferrari, Bugatti, Lamborghini, Mercedes-AMG, Audi RS, BMW M… Procjenjuje se da samo po tom osnovu njemačka uprihodi godišnje uprihodi 10 milijardi eura.

Nijemci to nadoknađuju dobrim stanjem voznog parka (starosno i tehnološki), kvalitetnim asfaltom, sustavnom kontrolom razmaka i neprestanim smanjenjem dionica bez ograničenja (uvođenjem ograničenja). Najvažnije je ograničenje brzine – možete voziti 300 km/h, ali se morate udaljiti, od vozila ispred, barem 150 metara. U Njemačkoj vrijedi pravilo Halber Tacho, pola brzine u km/h, izraženo u metrima.

To se kontrolira na gotovo svakom nadvožnjaku, postoje i ostali fiksni mjerači razmaka, kojeg kontroliraju i presretači. Kazne su čak i veće nego za prekoračenje brzine. No, ono što vrijedi u Njemačkoj, zbog lošijeg i slabijeg voznog parka, a pogotovo zbog lošije kulture vožnje, ne vrijedi u Hrvatskoj. Bilo bi višestruko štetno i pogibeljno.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin