Nissan je danas svijetu predstavio potpuno novi električni coupé-crossover imena Ariya kojim najavljuje budućnost svojih električnih vozila…
Virtualno svjetsko predstavljanje novog električnog modela održalo se u Nissanovu paviljonu u Yokohami koji će uskoro biti otvoren.
Novi električni coupé-crossover nudi snažna ubrzanja, uglađen i tihi rad te udobnu i luksuznu, gotovo salonsku unutrašnjost. Sustavi za pomoć u vožnji, glasovno upravljanje i potpuna povezanost povećavaju sigurnost na cesti i stvaraju ugodno ozračje za vozača i putnike. Zahvaljujući dometu do 500 km (mješoviti ciklus vožnje prema WLTP-u, homologacija u tijeku), Ariya je savršen partner za svakodnevnu vožnju i za dulja putovanja.
Nissan Ariya temelji se na konceptnom vozilu sličnog imena koji je predstavljen na Tokijskom salonu automobila 2019., premda smo elemente njegova dizajna prvi put mogli vidjeti još u modelu IMx, predstavljenom na Tokijskom salonu automobila 2017. Riječ je o prvom serijskom modelu koji otkriva novi električni identitet marke Nissan i koji nas uvodi u novu eru automobilske industrije u kojoj će elektrifikacija, optimizirana arhitektura platforme i napredna umjetna inteligencija biti standard.
„Ariya je odraz naše posvećenosti tomu da olakšamo živote svojim kupcima”, izjavio je Ashwani Gupta, Nissanov operativni direktor. „Povezujući napredan dizajn, snažne motore i besprijekornu salonsku unutrašnjost ispunjenu naprednom tehnologijom, Ariya nudi udobnost i praktičnost ne samo za vozača, već i za ostale putnike.”
U pogledu pogona, tu zadaću ispunjava elektromotor koji se pritom nudi u nekoliko izvedbi, uključujući inačice s pogonom na dva ili četiri kotača. Ovakva ponuda ispunjava potrebe širokog kruga kupaca, što je u konačnici i cilj proizvođača. Inženjeri su ugodili dualni električni motor i sustav e-4ORCE kako bi postigli neusporedivu udobnost u vožnji. Uzdužno njihanje vozila smanjeno je zahvaljujući prikupljanju energije kočenja s pomoću stražnjeg motora, uz standardno prikupljanje energije kočenja s pomoću prednjeg motora koje je karakteristično za električna i hibridna vozila.
Ariya 63 kWh osnovna je inačica s pogonom na stražnje kotače koja je stvorena za gradsku i prigradsku upotrebu. Raspolaže snagom od 215 KS i 300 Nm okretnog momenta dostupnog odmah, što u praksi znači ubrzanje do ‘stotke’ za 7,5 sekundi. Domet iznosi 450 kilometara.
Ariya 87 kWh, također raspolaže s pogonom na dva kotača koja u odnosu na prethodnu inačicu nudi motor koji razvija 239 KS te veći domet od čak 610 kilometara prema japanskim testiranjima, dok se WLTP testiranja tek moraju provesti.
Za one najzahtjevnije, tu je Ariya e-4ORCE 87 kWh Performance, a upravo on predstavlja sam vrhunac, svojevrsan šlag na tortu u ponudi ovih modela. Osim što raspolaže s većom snagom (394 KS), ta se varijanta izdvaja najboljim omjerom performansi i tehnologije; sprint do stotke traje svega 5 sekundi, a pritom se nudi domet od 580 km.
Moderan i izuzetno prostran kokpit jedna je od najboljih odlika nadolazećeg modela, a uz novi dizajn volana vozača će veseliti novi infotainment sustav veličine 12,3-inča koji se može ažurirati i putem interneta. Također, ispred vozača se nalazi novi, pregledni 12,3-inčni digitalni kokpit sa različitim prikazima potrošnje, audio-sustava ili sustava pomoći za vožnje.
Bogata sigurnosna oprema te čuveni Pro Pilot sustav koji se može naći u modelu Leaf bogatiji je i napredniji. U kombinaciji s navigacijskim sustavom Navi-link nudi još bolje iskustvo vožnje od prve inačice predstavljene u modelu LEAF. Osim što pruža podatke o stanju na cesti i olakšava upravljanje s pomoću senzora, ujedno i pojednostavnjuje vožnju jednim trakom autoceste.
Za cijenu ćemo, doduše, još ipak malo pričekati…