Nissan Juke (2010. – 2020.), deseti rođendan japanskog trendsetera koji je pokrenuo crossover maniju!

Nissan je 2010. predstavljanjem kompaktnog crossovera Juke srušio konvencije europskog tržišta automobila. Na tržištu dotad nije postojalo ništa slično…

Hrabrim i jedinstvenim dizajnom te spojem energije i sportskog karaktera kupcima je ponudio svježu alternativu tradicionalnoj ponudi. U godinama nakon predstavljanja prodaja je znatno nadmašila Nissanova početna očekivanja. Unatoč dolasku brojnih konkurenata, Juke je ostao mjerilo u tom segmentu tržišta te je do predstavljanja druge generacije Jukea u listopadu 2019. prodan u više od 1,5 milijuna primjeraka.

Emanuele Berlenghi, tada regionalni menadžer proizvodnje, JUKE, Nissan Europe, danas direktor marketinga proizvoda, Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Co.: “Uspjeh Qashqaija na europskom tržištu potaknuo je Nissan u Europi da s Jukeom zauzme radikalan pristup. Imali smo odriješene ruke za razvoj modela. To je bila početna točka. Odlučili smo da bismo trebali ponoviti uspjeh Qashqaija, ali u B-segmentu. Međutim, svi smo se složili da ne bismo trebali napraviti običnu repliku. Pred europskim timom bio je velik izazov da tržištu ponudi nešto uistinu novo.”

Nissanovi dizajneri su kreirali model koji je napravio iskorak, kako po pitanju tržišta, tako i po pitanju dizajna. Bilo je tu brojnih znatiželjne poglede, više oduševljenih nego razočaranih, a nitko, baš nitko, nije rekao da je bezličan i dosadan. Prvi crossover B-segmenta, s poprečno postavljenim motorom i prednjim pogonom, u standardnoj se verziji pokretao Nissanovim atmosferskim benzincem 1.6/117 KS, a ubrzo je stigao Renaultov turbodizelaš 1.5 dCi/110 KS.

Jamie Maclean, tadašnji inženjer proizvodnje u Nissan Europe: “Jedan od najvećih izazova bio je uskladiti Jukeove vozne osobine sa sportskim izgledom. Taj smo proces započeli još u lipnju 2006. Dovezli smo niz različitih automobila – od kompakata do sportskih automobila – i testirali ih da odlučimo kakav mu karakter želimo udahnuti.”

„Juke je bio potpuno drugačiji koncept od svega što smo dotad radili, znali smo da je pred nama težak put.“ Svaki se tim suočio s izazovima, ali dijeljenjem naših ideja i strasti došli smo do jasne vizije onoga što bi trebao biti konačni rezultat. Taj osjećaj energije osigurao je uspjeh završnom proizvodu.

 

foto: Hrvoje Grguljaš

Najnovija, druga generacija modela Juke zadržala je brojne karakteristike koje su definirale prethodnika, ali je dodatno poboljšala formulu premium dojmom, povezanim tehnologijama i vrhunskim vozačkim užitkom. U odnosu na prethodnu generaciju, Juke je sada 8,5 cm duži (421 cm), a međuosni razmak je za solidnih 10,5 cm veći (264 cm). U skladu s tim, cjelokupni paket sada izgleda atraktivnije i mišićavije, kao da je neko vrijeme proveo u teretani.

Njegov jedinstven karakter dodatno je istaknut elegantnom paletom boja i brojnim mogućnostima personalizacije sa 15 dvobojnih izvedbi karoserije. To uključuje prepoznatljivu narančastocrvenu boju Fuji Sunset i najpopularniju dvobojnu izvedbu: biserno bijelu s crnim krovom. Trenutno je motoriziran isključivo s 1.0 DIG-T turbobenzinskim trocilindrašem sa 117 KS koji stiže s ručnim šesterostupanjskim ili automatskim mjenjačem.

Sudeći po reakcijama struke i prolaznika, i druga generacija je na dobrom tragu da postane apsolutni hit!

Foto: Autoportal.hr / Domagoj Kovačić (naslovna fotografija)

 


Komentari

loading...