10 savjeta: Evo kako ćete prodati svoj automobil unutar 24 sata!

Samo jedna pogrešaka prilikom prodaje automobila može donijeti značajan gubitak na vrijednosti vašeg vozila, koji je najbolji način prodaje starog?
Kada se odlučite na prodaju svojeg dugogodišnjeg automobila, prva i najvažnija stvar je odluka, koji oblik prodaje vam najviše odgovara. Ako se odlučite na opciju, kojom biste prodali svoj automobil trgovcima rabljenih, računajte kako nećete proći najbolje financijski, ali to ima i svojih prednosti – nećete imati toliko posla u pronalaženju kupaca, ali i mogućih neugodnosti s istima. Također, nešto manje ćete imati posla s papirologijom. Još jedna prednost je što se oslobađate odgovornosti za bilo kakve skrivene nedostatke, koji bi mogli izaći na vidjelo kod novog vlasnika. U nastavku donosimo najvažnije elemente na koje bi trebali obratit pozornost prilikom prodaje:1. Budite pouzdani i definiraniPrije svega, budite iskreni i držite se jednostavnim, kada ste kod trgovca rabljenih. Zapamtite, od vas sve kreće, pa bi i vrednovanje tako moglo bolje proći. Ako ste kojim slučajem u fazi, gdje sami putem oglasa prodajete vozilo, zadržite određenu distancu od kupca. No, nikako nemojte biti hladni, vodite normalnu komunikaciju, napravite atmosferu koja će biti ugodna i vama i kupcu koji je došao pogledati vozilo.Također, zaboravite na marketinške fore iz reklama, gdje stavljate iznos od npr. 139.999 kuna. Oglas ne navodite nekim senzacionalističkim naslovima, možete privući pažnju, ali isto tako možete ostaviti krivi dojam među potencijalnim kupcima.2. Provjerite pravopis i gramatikuAko niste najbolji u pravopisu, zamolite nekoga bliskog tko može provjerit vašu gramatiku. Možda vam se to čini banalnim, ali kupac može steći krivu sliku o vama, ali i vašem automobilu. Zapitajte se samo da li biste vi kupili automobil od ‘Ljube iz Siska’ (neka se nitko ne uvrijedi), koji nije odveć profinjen, niti svojim nastupom preko oglasa, a kasnije i putem telefona ostavlja loš dojam. Ako je čovjek takav, lako se može reći da ni automobil nije ništa bolji. Sve se danas gleda.Dakle, sve počinje od prvih rečenica u oglasu. Ne moraju one biti 100% savršeno složene, ali takve pogreške čine snažan psihološki utjecaj i daju dojam nepouzdanosti. Primjera radi, u Velikoj Britaniji je provedeno istraživanje koje govori kako 40% ljudi rangira druge prije svega pravopisom i gramatikom, to se prije gleda nego odjeća ili ‘hollywoodski’ osmijeh. Dok je prema drugoj anketi provedenoj od strane Global Lingo, 60% Britanaca nikada ne bi kupilo proizvod preko e-trgovine, gdje postoje pogreške u pisanju.3. Utvrdite stvarno stanje vlastitog automobilaPrije nego što oglasite vozilo, otiđite do servisne radionice i pregledajte automobil, po potrebi otklonite moguće nedostatke. Takva kontrola nije skupa, a daje vam vjetar u leđa prilikom prodaje, prije svega možete biti uvjerljiviji u tvrdnjama kako doista prodajete pouzdan automobil. Odmah dok ispunjavate rubriku opisa u oglasu, jednostavno i kratko opišite stanje automobila i ne skrivajte ništa. Možda ćete zbog nekog nedostatka i navedenog problema izgubiti dio publike, ali zasigurno će vam se javiti ljudi koji shvaćaju problematiku, te samim time ulaze u krug ozbiljnih kupaca. 4. Zadnja cijena, ispod nje ne idem ni lipeMožda i najgori trenutak u prodaji, dobar odnos na relaciji prodavatelj-kupac najedanput se zaboravlja i kreću pogađanja. Budite odrešiti i dajte odmah do znanja, je li automobil s fiksnom cijenom ili bi ipak mogli malo popustit. Teško se pripremit kada se krenu spominjati brojke, zato je bitno da u svojoj glavi imate neki iznos ispod kojeg ne bi išli. Također, definirajte u kojoj valuti tražite traženi iznos. Dobro su znane smicalice na osnovu tečaja i brzopletosti, pa unatoč tome što ste do tada vrtili iznose u eurima, krenu ponude u tisućama kuna. Svi imamo mobitele i kalkulatore na njima, ali s takvim natezanjima prilikom iznošenja ponuda, samo je prodavač u minusu. Zato, usporedite svoj automobil s sličnim automobilima na internetu i zadržite cijenu u realističnom rasponu. Podignite svoju prodajnu cijenu samo malo, kako biste imali mjesta za pregovore kasnije, ali utvrdite svoju konačnu cijenu za sebe i ne idite niže. 5. Temeljito pranje nije dovoljno, ali pomažeKada netko dođe pogledati vaš automobil, obično odluka o kupnji traje nekoliko sekundi. Isto tako, oglas će privući najviše pozornosti odmah nakon objavljivanja. Neka vaš cijeli automobil temeljito očistite iznutra (po potrebi i kemijski) i izvana, uključujući kotače. Ako automobil održavate uvijek urednim, ne trebate ga laštit do mjere kojom ‘skidate lak’. Stalno uredan i čist automobil odmah se prepozna, a na dojam utječete i vi sami. 6. Slikajte automobil iz svih kutevaOno što bi svi trebali znati, sigurno ne biste trebali slikati prije nego što se auto očisti ili tijekom lošeg vremena. Velika greška također je, slikanje na suncu, kao i na parkirnom mjestu, gdje je vaš eksponat stisnutu između drugih automobila. Fotografije iz vašeg obiteljskog albuma s automobilom i članovima obitelji, ni ne pomišljajte ubacivat u galeriju slika. Držite se jednostavne šprance slikanja. Odvezite automobil na ugodnu čistinu i slikajte automobil iz normalnih kuteva (prednja strana, straga, bočne fotografije s obje strane). Naputak za pomoć: Idealno bi bilo da držite fotoaparat u razini prednjih svjetala. Sve navedeno odnosi se i na unutrašnjost. Izgled i dotrajalost interijera kupce jednako zanima, kao i vanjski dio. Provjerite jeste li dobro snimili fotografije cijele instrument ploče (slikate sa stražnjih sjedala), također je važno uslikati prednja i stražnja sjedala, prtljažnik i motor. Pripazite na razinu svjetlosti i gdje fokus aparata na mobitelu (s kojim 99% danas slika za oglase) usmjeravate. Blijede slike nisu poželjne, kvare dojam.7. Manje kvarove i nedostatke dotjerajteAko na brzinomjeru svjetli neka lampica upozorenja ili vam je možda pregorila pozicija u svjetlu, svakako si dajte truda i otklonite takve sitne nedostatke. Dok sami morat procjeniti koliko su vam istrošene gume i koliko su stare (svi danas znaju značenje DOT-a). Rezimiramo, prije stavljanja u prodaju, promijenite ulje, provjerite sve tekućine i popravite sve manje nedostatak. Ako postoje određeni nedostaci koje ne želite riješiti, trebali biste barem znati točnu cijenu budućih popravaka i rezervnih dijelova kako biste bili spremni odgovoriti na ta pitanja, ali isto tako budite spremni, kako će to biti argument kupca za spuštanje cijene.8. Uklonite stvari iz automobilaSlika i prvi dojam koji ostavi vlasnik, često je i prava slika o vozilu. Prilikom probne vožnje, koja je obično finalna stavka u odluci, jako je važno da se zainteresirana strana osjeća ugodno u vozilu. A ne, da nekoliko minuta gleda gdje bi svoj mobitel ili torbicu odložio. Silne privjeske, mirisne boriće i krunice uklonite, svaki detalj bi mogao utjecati na osjećaj ugode. Isto tako, barem u tom periodu probne vožne namjestite radio stanicu koja će biti ugodna za obje strane. Ne pretjerujte s njezinom glasnoćom.9. Bez tajni, budite iskreniJavno komunicirajte s kupcem o povijesti automobila i navedite sve prethodne popravke i usluge. Ako to možete potvrditi računima ili servisnom knjižicom, tim bolje i to je vaš veliki plus. Kada napišete svoj oglas, navedite sve važne parametre, kilometražu, točan tehnički uvjet, broj prethodnih vlasnika i šasiju automobila(važan detalj koji otkriva kako ništa ne muljate, a to će potencijalnim kupcima omogućiti provjeru podataka. Ako nešto zaboravite navest, od oglasa se često mnogi ohlade. Kada počnete komunicirati s kupcem, obavijestite ih o vrsti plaćanja koju ste spremni prihvatiti (gotovina, zamjena).10. Razmislite kada je pravo vrijeme prodajePrema trgovcima, više nema perioda kada je najbolje stupiti na tržište i odvažit se na prodaju. Prije je to bilo prilično izraženo kroz pojedina razdoblja u godini. Dobri su izgledi za prodaju automobila čak i tijekom ljetnih praznika, možda jedino zima nije pretjerano poželjna. Ipak, neka pravila vrijede kao i u drugim granama trgovina. Tako se automobili sa pogonom na sve kotače, bolje prodaju u jesen i zimu, kada ceste često postanu velika avantura. S druge strane, sportski automobili ili kabrioleti prodaju se bolje čim se ukaže prvo sunce i prvi znakovi proljeća. No, na kraju ne zaboravite. Ako prodajete kvalitetan i očuvan primjerak automobila, on će se prodati odmah neovisno o temperaturi, bila ona na -10 ili na 35° C. Sretno u prodaji!


Komentari

loading...