11 značajki BMW-a Serije 1 treće generacije, novog bavarskog aduta

S prednjim pogonom po koncepciji modela 2 Active Tourer, 2 Gran Tourer i X1, prostraniji, dinamičniji i štedljiviji, starta s benzincima 118i (140 KS) i M135i xDrive (306 KS) te dizelašima 116d (116 KS, 118d (150 KS) i 120d xDrive (190 KS), u pripremi je i hibrid…
Dolazak novog BMW-a uvijek je poseban događaj u branši, a danas slavimo dolazak BMW-a Serija 1 treće generacije. Već smo ga najavili, a sada ga i ‘seciramo’.Ovo je njegovih 11 najvažnijih značajki:1. Do jučer aktualni model Serije 1, druge generacije, predstavljen je 2011. u 5-vratnoj verziji (F20) te u rujnu 2011., a 3-vratna (F21). Napravljen je po koncepciji i platformi još kratko aktualnog BMW-a Serije 3 šeste generacije (F30), sa stražnjim pogonom. BMW Serije 1 prve generacije, 5-vratni (E87) predstavljen je u ožujku 2007., u svibnju je slijedio 3-vratni (E81), u ožujku 2008. predstavljen je coupe (E82),  5-vratni E87 i cabrio E88) predstavljen je 2009, a njegov prethodnik bio je Serije 3 Compact iz 2001. Stvarno prvi BMW-ov kompakt bio je ’02 Touring, koji se proizvodio od 1971. do 1974.2. Danas otkriveni model treće generacije postavljen je na novoj FAAR platformi, namijenjenoj i za sve buduće bavarske modele s prednjim pogonom (uključujući i Mini). Koristi ‘pametnu’ kombinaciju čelika ultravisoke čvrstoće (UHTS), visoke čvrstoće (HTS), aluminija i magnezija te ojačanja od ugljičnog kompozita. Umjesto uzdužno postavljenog motora i pogona straga dobio je poprečno postavljen motor i prednji pogon. ‘Kopernikanski obrat’? I da i ne! Naime, po toj su koncepciji već napravljeni 2014. 2 Active Tourer, 2015. 2 Gran Tourer i 2016. BMW X1 druge generacije. A sve potječe od novog Minija, koji se, pod BMW-ovom ‘kapom’ u prvoj (novoj) generaciji proizvodi od 2001., od druge  2007., a u trećoj 2013. Nudi se samo u verziji s petorim vratima.3. ‘Za dlaku’ je kraći od prethodnika: 4319 (-5) mm, ali osjetno širi: 1799 (+34) mm i malo viši: 1434 (+13) mm. Pritom je međuosni razmak smanjen na 2670 (-20) mm. To je osiguralo osjetno veći komfor nego kod prethodnika (kojemu to nije bila vrlina, posebice straga), a i obujam prtljažnika je ‘napuhan’, s 360 na 380 litara. Sve je to zasluga boljeg iskorištenja prostora u koncepciji s poprečno postavljenim motorom.4. Atraktivniji dizajn, kojeg potpisuje naš Domagoj Đukec, zadržao je prepoznatljive stilske značajke game, povećane, prvi put uglaste ‘bubrege’, koji će postati zaštitni znak i budućih BMW-a, ali će biti dinamičniji i aerodinamičniji. Koeficijent otpora zraka bit će smanjen sa 0,30 na 0,27, izvrstan (premda ne rekordan) za hatchback. Pored nadgradnje ‘ispeglana’ jei podnica, što je, uz smanjenje otpora povećalo stabilnost pri višim brzinama (downforce).5. U paleti motora su 3 i 4-cilindarski benzinski i dizelski motori, svi s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem. Redni 6-cilindraš neće se ugrađivati ni u najsnažnije verzije jer, naprosto, ne može stati sprijeda poprečno. Svi su motori u meko-hibridnoj izvedbi, jer sustav Start&Stop, preko elektromotora-generatora, omogućava skladištenje energije (pretvaranje kinetičke u električnu) i vraćanje pogonskim impulsom pri ubrzavanju.6. Benzinski modeli u startu imaju dva predstavnika: osnovni 116i će biti  3-cilindarski s 1499 ccm snage 116 KS, a u početnoj kvoti je stigao drugi benzinac u paleti, 118i, koji iz istog obujma razvija 140 KS i 220 Nm. To mu omogućava vrlo dobre performanse (8,5 s, 213 km/h) i potrošnju od 5,0 do 5,7 litara. Modeli 220i, 225i i 230i pokretat će se 4-cilindarskim obujma 1998 ccm i snage 192, 231 i 252 KS, prva dva s twin-scroll turbopunjačem, a najsnažniji s dva turbopunjača. Osim 118i, za start je predviđen još jedino Top Gun M135i xDrive s čak 306 KS, koji je snagu dodatno nabio ubrizgavanjem vode i ‘blagom’ elektromotornom potporom. S pogonom 4×4 i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem do stotke katapultira za 4,8 s (u pripremi je i ‘paket’ M Performance za 4,7 s).7. Dieselgate? Malo morgen! U startu su čak tri dizelske verzije! Osnovni dizelaš 116d je 3-cilindarski s 1496 ccm, snage 116 KS i momenta 270 Nm, koji nudi već sasvim pristojne (i za BMW-ovu značku) performanse. Do stotke ubrzava za 10,3 s i postiže ‘okruglo’ 200 km/h, a troši od 3,8 do 4,2 litre. Drugi, tržišno najzanimljiviji, je 118d, 4-cilindarski s 1995 ccm, 150 KS i 350 Nm. Taj već pruža lijepu dinamiku (8,5 s, 218 km/h), uz prosječnih 4,1 do 4,4 l na 100 km. Na vrhu dizelske ponude je 120d xDrive, sa 190 KS i 400 Nm. Taj pruža privlačan spoj sportskih performansi (7,0 s, 230 km/h) i niske potrošnje (4,5 s i 4,7 l), uz izvrstan balans i ležanje. Svi su opremljeni novorazvijenim (od strane Boscha) filtrima čađe (DPF) i sustavom AdBlue te će već od starta suvereno ispunjavati ekološke norme EU6d, kojie će stupiti na snagu u rujnu 2021.8. Osnovni će modeli imat će prednji pogon i ručni 6-stupanjski mjenjač, a snažniji su opremljeni automatskim ZF, s osam stupnjeva TE pogon 4×4 – xDrive. Priprema se i 7-stupanjski s dvostrukom spojkom, kao korisna novost u ponudi.9. Hibridna verzija 125xe PHEV bit će i zanimljivi 4×4: prednje kotače pokreće 3-cilindarski turbobenzinac koji iz 1499 ccm razvija 136 KS i 220 Nm, te pokreće prednje kotače, pridodaje odvojeni pogonski modul za stražnje kotače, s elektromotorom snage 65 kW/88 KS i momenta 100 Nm od nula okretaja, a kratkotrajno 250 Nm, iz paket litija-ionskih baterija od 7,6 kWh moći će samo na struju voziti 50 km, a statistička potrošnja bit će samo 2 litre na 100 km. 10. Poput nove Serija 3, ‘Jedinica’ je opremljena ‘hi-tech’ sustavima asistencije vozaču BMW ConnectedDrive, do razine poluautonomne vožnje, najbolje sustave infotainmenta i LED svjetla u matričnoj tehnologiji. Priprema se i potpuno električna, s dva elektromotora, po 100 kW svaki i realnom autonomijom blizu 300 km.11. Prvi se primjerci na našem tržištu očekuju krajem ljeta, a cijene još nisu poznate. No objavljene su one u Njemačkoj (naše će biti 3 do 10 posto veće, zbog trošarine):118i …………………. 28.200 euraM135I xDrive ……. 48.900 eura116d ………………… 29.900 eura118d ………………… 32.400 eura120d xDrive ……… 38.400 eura


Komentari

loading...