SRETAN 78. ROĐENDAN

11. ožujka 1943. rođen Arturo Merzario, mali čovjek s velikim šeširom

Foto: Wikimedia Commons

Arturo Merzario, rođen prije 78 godina u blizini grada Como, talijanski vozač niskog rasta i velikog srca, životnom pričom odražava stanje automobilizma u posljednjih 60-ak godina…

Ima tu velikih uspjeha i herojstva, podbačaja, nevjerojatne upornosti… Arturo, koji se zapravo trebao zvati Arturio (povremeno bi mu na kacigi i kombinezonu bila napisana ta ispravna varijanta), ali je poznatije ime dobio pogreškom bilježnika pri rođenju, počeo se utrkivati prije blizu 60 godina i to čini još i danas.

Jedan je od najpopularnijih likova u paddocku, mada se rijetko pojavljuje izvan Italije, no kada god dođe na, recimo, Goodwood to izazove oduševljenje publike i ostalih vozača. Čudno, pomislit će oni koji promatraju povijest kroz statistike Formule 1, u kojoj je osvojio svega 11 bodova, dok je čak peti na vječnoj ljestvici vozača koji se najviše puta nisu uspjeli kvalificirati za utrke.

Ipak, dio je te popularnosti Arturo Merzario stekao upravo u Formuli 1, u onim dramatičnim trenucima na Nürburgringu 1976., kada je bio jedan od vozača koji su zaustavili svoje bolide jer je u plamtećem bolidu Ferrari bio Niki Lauda i trebalo ga je spasiti.

I sam je bio vozač tima Ferrari, ali u užasno nekonkurentnim sezonama 1972. i 1973., prije no što će upravo Niki Lauda biti jedan od faktora povratka Crvenih na vrh. Kasnije je bez uspjeha vozio za još nekoliko momčadi, a kada više nije mogao naći angažman konstruirao je vlastiti bolid i s njim nastupao tri godine, vrlo rijetko se uspijevajući kvalificirati za utrke, ali ne predajući se.

Paralelno s Formulom 1 gradio je karijeru u utrkama prototipova, gdje je ostvario mnoštvo pobjeda, ponajviše s legendarnim bolidima Ferrari 312 PB ili Alfa Romeo T33. Dvaput je osvojio Targa Florio, a i europske i talijanske titule u utrkama sportskih automobila, prototipova i brdskim utrkama.

Nedjeljivi je dio njegove osobnosti veliki kaubojski šešir, koji je još od sedamdesetih njegov osobni znak. Počeo ga je nositi zbog sponzorstva Marlboro, a potom se to pretvorilo u dio imidža. Sretan mu 78. rođendan i mnogo uspjeha na utrkama!

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin