11. ožujka 1943. rođen Arturo Merzario, mali čovjek s velikim šeširom

Arturo Merzario je talijanski vozač niskog rasta i velikog srca, u čijoj se životnoj priči (koja je zapravo priča o utrkama, koje su jedine važne, nema nikakvih posebnih priča vezanih za njegov privatni život) zrcali istinski odraz automobilizma u posljednjih 50-ak godina.

Ima tu velikih uspjeha i herojstva, podbačaja, nevjerojatne upornosti… Arturo, koji se zapravo trebao zvati Arturio (povremeno bi mu na kacigi i kombinezonu bila napisana ta ispravna varijanta), ali je poznatije ime dobio pogreškom bilježnika pri rođenju, počeo se utrkivati prije pedeset godina i to čini još i danas.

Jedan je od najpopularnijih likova u paddocku, mada se rijetko pojavljuje izvan Italije, no kada god dođe na, recimo, Goodwood, to izazove oduševljenje publike i ostalih vozača. Čudno, pomislit će oni koji promatraju povijest kroz statistike Formule 1, u kojoj je osvojio svega 11 bodova, dok je čak peti na vječnoj ljestvici vozača koji se najviše puta nisu uspjeli kvalificirati za utrke.

Ipak, dio je te popularnosti Merzario stekao upravo u Formuli 1, u onim dramatičnim trenucima na Nürburgringu 1976., kada je bio jedan od vozača koji su zaustavili svoje bolide i izvukli Nikija Laudu iz plamtećeg Ferrarija.

I sam je bio Ferrarijev vozač, ali u užasno nekonkurentnim sezonama 1972. i 1973., prije no što će upravo Lauda biti jedan od faktora povratka crvenih na vrh. Kasnije je bez uspjeha vozio za još nekoliko momčadi, a kada više nije mogao naći angažman konstruirao je vlastiti bolid i s njim nastupao tri godine, vrlo rijetko se uspijevajući kvalificirati za utrke, ali ne predajući se.

Paralelno s Formulom 1 gradio je karijeru u utrkama prototipova, gdje je ostvario mnoštvo pobjeda, ponajviše s legendarnim bolidima poput Ferrarija 312 PB ili Alfa Romea T33. Dvaput je osvojio Targa Florio, a i europske i talijanske titule u utrkama sportskih automobila, prototipova i brdskim utrkama.

Nedjeljivi je dio njegove osobnosti veliki kaubojski šešir, koji je još od sedamdesetih njegov osobni znak. Počeo ga je nositi zbog Marlborovog sponzorstva, a potom se to pretvorilo u dio imidža. Sretan mu sedamdeseti rođendan i mnogo uspjeha na utrkama!


Komentari

loading...