Jedan od najpoznatijih i najvažnijih ljudi u čitavoj povijesti automobilizma, utemeljitelj Scuderije Ferrari, najuspješnije sportske momčadi i najslavnijeg proizvođača sportskih automobila, s amblemom ‘Propetog konjića’, danas bi slavio 122. rođendan…
Enzo Anselmo Ferrari (1898. – 1988.), rođen je u razmjerno imućnoj modenskoj obitelji. No, u I. svjetskom ratu porodični je posao propao. Enzovi otac i brat umiru u epidemiji gripe, a on se zaposlio u maloj tvornici automobila CMN i počeo nastupati na utrkama.
Dvije godine kasnije prelazi u Alfa Romeo. Trkaća karijera išla mu je sve bolje, no nikada nije bio zainteresiran samo za nju, paralelno se bavio i mehaničarskim poslom, ali i organizacijom trkaće momčadi. Godine 1929. osnovao je momčad Scuderia Ferrari, koja se bavila pripremom Alfa Romea za utrke.
Najveći trkaći uspjesi milanske tvrtke uslijedili su upravo dok se Ferrari brinuo o njihovom trkaćem programu te se osobno prestao utrkivati. Nakon odlaska iz Alfa Romea po zaštićenom ugovoru nije smio koristiti vlastito ime pa je na VN Brescije 1940. debitirala njegova nova momčad Auto Avio Costruzioni.
Nakon rata više nije bilo zapreke korištenju svog imena i od 1947. Ferrari pod njim proizvodi trkaće i cestovne automobile, s amblemom ‘Propetog konjića’. Dijelom zbog ugleda stečenog tijekom rada za Alfa Romeo, a dijelom i zbog iznimne uspješnosti trkaćih automobila, nova se tvrtka u samo nekoliko godina prometnula do statusa najpoznatijeg proizvođača vrhunskih sportskih automobila na svijetu.
Kada je utrkivanje postalo preskupo za malenu tvornicu, potražen je strateški partner. Isprva se činilo da će to biti američki gigant Ford, no na kraju je tvrtka ipak ostala u talijanskim rukama, 1969. Fiat je ušao u vlasničku strukturu. Za razliku od Forda, Fiat je Enzu dozvolio zadržavanje kontrole nad onim što je njemu bilo najznačajnije, trkaćim programom.
Iz svog je modenskog ureda Ferrari očinski upravljao tvrtkom i, pogotovo, njenim trkaćim uspjesima diljem svijeta, sve do smrti 1988. I njegovi su nasljednici uspjeli nastaviti tradiciju, tako da je sve do danas neupitna Ferrarijeva vodeća uloga u svijetu utrka i sportskih automobila.
Foto: Wikipedia, Registro bandini