Alfa Romeo 166 (1998. – 2007.), posljednja talijanska ‘ammiraglia’

Sportska limuzina, slavne tvrtke iz Milana, s benzincima od 2.0 T.S/155 do 3.2 V6 240 KS i turbodizelašem 2.4 JTD od 126 do 185 KS nije ozbiljnije uspjela konkurirati BMW-u Serije 5. ‘Ubio’ je loš glas pouzdanosti…
Prije dva desetljeća, Alfa Romeo je posljednji put pokušao ozbiljniji povratak među elitu. Krajem 1997. stigao je model 156, koji je osvojio titulu ‘Europskog auta 1998. godine’, a u Milanu su ozbiljno radili na klasu većem modelu 166, koji je već bio u opticaju u verziji s volanom desno.Trebao je nasljednik, razmjerno uspješnog modela 164, koji je naslijedio model 90, dijelom i veći 6, a prije njih bio je kultni 1750, svojevrsna ‘Giulia na kvadrat’. Dizajnirao ga je Walter de Silva, ali, nije mu to bio najbolji uradak… Stilska izvedenica modela 156 bila je skladna, ali dizajn maske nije bio baš pogođen. To je ispravljeno redizajnom iz 2003. Gabaritima 4720 x 1815 x 1416, a i međuosnim razmakom od 2700 mm tada je bio na pragu više srednje klase (E-segmenta), a po današnjim bi mjerilima to bila prava srednja klasa (D-segment). Osnovni se model pokretao poznatim dvolitrašem s dvije svjećice po cilindru 2.0 T.S. sa 155 KS, što je već osiguravalo pristojne performanse (9,6 s, 213 km/h). U ponudi su još bili turbobenzinac 2.0 V6/205 KS (8,1 s, 237 km/h), atmosferski 2.5 V6/190 KS (8,4 s i 225 km/h, odnosno 9,5 s i 225 km/h, s automatskim mjenjačem Steptronic) te 3.0 V6/226 KS (7,8 s, 243 km/h, odnosno 8,5 s i 237 km/h, s automatskim mjenjačem Steptronic). U dizelskoj je ponudi bio 5-cilindarski 2.4 JTD/136 KS (9,9 s, 202 km/h), koji se pokazao vrlo izdržljivim – mogao je prijeći i 500.000 km i to je bio najisplativiji model.Redizajnom 2003. dobio je benzinca 3.2 V6 (7,4 s, 245 km/h) te turbodizelaša 2.4 JTD M-Jet 20v sa 185 KS (8,9 s i 222 km/h, odnosno 8,9 s i 218 km/h, s automatskim mjenjačem Steptronic). Vozna svojstva su bila vrlo dobra, bila je ugodna za vožnju, mnogi su govorili-posljednja prava Alfa, ali kvalitetom i pouzdanošću nije došla na dobar glas. Zbog loše prodaje proizvodnja je zaključena početkom 2007., a ukupno je prodano manje od 100.000 primjeraka. U ljeto 2009. britanski Autocar je Alfu 166 proglasio rabljenim automobilom koji najbrže gubi vrijednost – nakon tri godine zadržava tek 14,4 početne vrijednosti. ALFA ROMEO SPIDER (1966. – 1993.): DUETTO ZA SVA VREMENAKultni automobili: Alfa Romeo Giulia (1962. – 1978.)Alfa Romeo 33 (1983. – 1995.), zaboravljeni hit, nasljednik zloglasnog AlfasudaAlfa Romeo 75 (1985. – 1993.), posljednja prava limuzina iz MilanaAlfa Romeo 156 (1997. – 2007.) predstavljen na današnji dan prije 21 godinu!

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo