20 godina: Mercedes-Benz S-klase (W220), sustavom COMMAND začetnik autonomne vožnje

Nomenklaturno četvrtu, stvarno sedmu generaciju S-klase opravdano su nazvali ‘riznicom visoke tehnologije’ – lakša, dinamičnija i štedljivija, kupci su najviše tražili osnovni dizelaš 320 CDI s 224 KS
Prije točno dva desetljećima, na testnoj ruti kroz središte, periferiju i okolicu Ženeve vozili smo novi Mercedes-Benz S-klase, serije W220. Bila je to službeno (nomenklaturno) četvrta, a stvarno sedma generacija  najveće limuzine iz Stuttgarta. Nakon ‘debele’ serije W140 (da, to je ona u kojoj je smrskanoj 31. kolovoza 1997. skončala Lady Di, nakon udarca u potporni stup pariškog tunela) stigla je znatno elegantnija, manja (a jednako komforna) serija W220. Službeno je predstavljena na današnji dan, 13. kolovoza 1998.Da ne biste mislili da je bila malena, u dužinu je mjerila 5042 (verzija L 5158), u širinu 1856 i u visinu 1444 mm. Komfor je naglašavao međuosni razmak od 2964 mm, odnosno 3086 u L verziji. Prethodni W140 imao je gabarite 5113 (5213) x 1886 x 1486 mm. Usto je masa smanjena čitavih 215 kg (osnovnom je modelu smanjena s 1910 na 1695 kg), jer su stručnjaci tadašnjeg Daimler-Benza pionirski primijenili ‘inteligentan izbor materijala’, kombinaciju visokočvrstih čelika (HTS), ultra-visokočvrstih čelik (UHTS), aluminija i kompozitnih materijala, koja je desetljeće i pol nakon toga postala vodilja za sve proizvođače.’Peglanjem’ karoserije i podnice koeficijent otpora zraka smanjen je s 0,31 na 0,27. Kako je istodobno bitno  smanjena i čelna ploha automobila, otpor zraka smanjen je za više od 16 posto. No, pokazalo se ono što je bila značajka svakog novog modela iz ove serije – bio je ‘izlog, riznica najnovije tehnologije’. Kao i sve prethodne Mercedes-Benzove serije bila ie ‘izlog visoke tehnologije’..Konkretno S-klasa službeno četvrte, a stvarno sedme generacije , uz sve što je donijela prethodna serija, a najvažnije je prvi serijski ESP te sustav BAS, uvela je:- prvi radarski  tempomat, koji je uz brzinu pratio (podešavao) udaljenost  od vozila ispred- sustav otvaranja vrata i paljenja motora bez ključa Keyless Go- sustav pripreme uređaja za aktivnu i pasivnu sigurnost automobila za sudar Pre-Safe, kad je on izvjestan- ‘pametan’ zračni ovjes Airmatic na sva četiri kotača, s automatskim prilagodljivim prigušenjem i podešavanjem visine – TV i Videotext na monitorima sa stražnje strane prednjih sjedala- daljinsko elektro-hidrauličko otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika- sustav isključivanja svakog drugog cilindra u radu, za motore V8 i V12- prvi sustav umrežene asistencije vozaču COMMAND, začetnik sustava autonomne vožnje- prvi sustav aktivne kontrole upravljačkog sustava, opruga i amortizera ABC (Active Body Control)Ova je serija zanimljiva i jer je netom nakon predstavljanja ‘promijenila proizvođača’. Koncern Daimler-Benz, postaje DaimlerChrysler, no zlosretni brak sa slavnim američkim brandom, danas dijelom koncerna FCA (Fiat Chrysler Automobiles) zaključen je 2008. kad nastaje Daimler. Dizajn su potpisali Britanac Steve Mattin i Talijan Bruno Sacco.Temeljio se na konceptu F200, predstavljenom 1996., a u paketi motora bili su:BENZINCI:  2.8 V6/204 KS, 3.2 V6/224 KS, 3.7 V6/245 KS, 4.3 V8/279 KS, 5.0 V8/306 KS, 5.4 V8/360 KS, 5.8 V12/367 KS, 6.3 V12/445 KS, 5.5 V12/500 KSDIZELAŠI: 3.2 R6/197 KS, 3.2 R6/204 KS, 4.0 V8/250 KS, 4.0 V8/260 KSOni, kojima to nije bilo dovoljno, mogli su birati tvornički tunirane, ‘top-gun’ verzije: 5.4 AMG V8/500 KS i 6.0 AMG V12/612 KS. Standardne su verzije bile upregnute stražnjim pogonom sa serijskom kontrolpom pogonskog proklizavanja. Najprodavaniji je bio osnovni dizelski model 320 CDI Uspjeh je bio očekivano dobar.  Uz izvrsna vozna svojstva, sa snažnijim motorima, uz bitno smanjenu masu i bolje podvozje i prvoklasnu sigurnost, imala je i razmjerno nisku potrošnju. Ali, pouzdanost prvih serija je malo ‘šepala’, prvenstveno zbog uvođenja brojnih novih elektroničkih komponenti i sustava, ali i početka trošenja novca na saniranje ‘američke rupe bez dna’ (Chryslera), umjesto u povećanje kvalitete i pouzdanosti.  S-klasa serije W220, osim u matičnom pogonu u Sindelfingenu, proizvodio se u Meksiku (Toluca) i Indoneziji (Bogor). Na američko je tržište nova S-klasa, uvedena 2000., tradicionalno s godinu i pol ‘zakašnjenja’, kako bi se uklonile ‘dječje bolesti’ i postala je lider luksuzne klase.Ovim je modelom potpuno primijenjen i ‘Džentlemenski sporazum’ između Daimler-Benza, BMW-a i Audija (odnosno Volkswagena), o elektroničkom ograničenju brzina na 250 km/h, radi povećanja sigurnosti te smanjenja potrošnje i emisije štetnih plinova. Toliko su mogli potegnuti svi modeli osim baznih, koji su se ‘morali zadovoljiti’ s nešto manje, a ubrzanje do stotke se kretalo od oko 5,5 do 9 sekundi. Primjerice, benzinac S 320 (bez turbopunjača!) postizao je 240 km/h i do stotke ubrzavao za 8,2 s, dok je prethodni išao ‘samo’ 224 km/h i trošio 8,9 s.Mercedes-Benz S-klase W220 redizajniran je 2002., kad je uz ‘brušenje izvedbe’ prvi uveo sustav autonomnog kočenja (danas postaje standard u boljim modelima). Naravno, osvojio je i pet zvjezdica za sigurnost u netom uvedenom sustavu EuroNCAP. Proizvodio se do kolovoza 2005., kad ga je zamijenio pretposljednji model serije W221. Pogledajte i test aktualnog modela.


Komentari

loading...