20. svibnja 1961. dovršen SS-100-X, automobil u kojem je ubijen John F. Kennedy

Na bazi luksuznog Lincoln Continental ’61, Fordov odjel naprednih vozila i tvrtka Hess & Eisenhardt iz Cincinnatija, po specifikacijama američke Tajne službe, konstruirali su najpoznatiju i najzloglasniju predsjedničku limuzinu u povijesti…

Jedan od najpoznatijih automobila ikada proizvedenih, premda ne iz razloga koji su mu bili namijenjeni u trenutku proizvodnje, završen na današnji dan prije 59 godina, nosi pomalo čudno kodno ime SS-100-X.

Fascinantno zvuči da se među tim specifikacijama nigdje nije zahtijevalo da vozilo bude blindirano, niti da pokretni krov, raspoloživ u nekoliko vrsta, bude otporan na metke!

John Fitzgerald Kennedy (1917. – 1963.) i inače se uglavnom vozio u verziji bez krova, jer je klimatizacija bila nedovoljno učinkovita, posebice gdje su sjedjeli najugledniji putnici, pa bi sa zatvorenim krovom postajalo nesnosno vruće.

Zanimljivo je da ni nakon Kennedyjevog ubojstva, 22. studenog 1963.,  SS-100-X, negativnoj auri usprkos, nije umirovljen…

Naprotiv, vraćen je na doradu u Hess & Eisenhardt, gdje je blindiran, ugrađena su stakla otporna na metke i gume koje u slučaju pogotka metkom i dalje obavljaju svoju funkciju.

Kennedyjev se nasljednik Lyndon B. Johnson nastavio voziti u ovoj predsjedničkoj limuzini (boje iz tamno plave promijenjene u crnu) sve do 1967.

Povremeno se upotrebljavala za razne ceremonijalne svrhe manjeg kalibra još desetak godina, a otada je izložena u muzeju Henryja Forda u Dearbornu.


Komentari

loading...