21. ožujka 1970., dan kad je Steve McQueen zamalo osvojio 12 sati Sebringa

Kralj coola, Steve McQueen, posebno je zapamćen po ljubavi prema brzini. Ona ga nije samo nagnala da snimi Le Mans, jedan od najboljih automobilističkih filmova ikada, kao i da sam odglumi jedan dio nezaboravne jurnjave ulicama San Francisca u kultnom filmu Bullitt…

Tjerala ga je i na nastupe u utrkama, posebice u kod nas malo poznatoj pustinjskoj jurnjavi Baja 1000, no vrhunac njegove karijere svakako je bila utrka 12 sati Sebringa 1970.

U paru s Peterom Revsonom zamalo su došli do ukupne pobjede u Porscheu 908, što je spriječila samo, po njegovim vlastitim riječima, najbolja vožnja koju je u životu odvozio Mario Andretti, koji nije želio dopustiti da nekakav holivudski glumac pobijedi u tako važnoj utrci i učini smiješnom profesiju vozača utrka.

Danas ipak i Andretti malo staje na loptu, hvaleći McQueenovu vožnju, ali ne poriče da je bio ogorčen što je sva pažnja bila usmjerena na njega, a ne na fantastičan Revsonov nastup, zahvaljujući kojem je Porsche s brojem 48 uopće i došao u priliku boriti se za pobjedu.

Oko tog nastupa raspredaju se različite legende, a i danas su mišljenja o McQueenovim vozačkim sposobnostima podijeljena. Jasno je da se McQueen želio utrkivati, no ugovorima s filmskim studijima bio je efektivno onemogućen u tome, tada je to još bio preopasan sport.

Uspio je dogovoriti iznimku za Sebring, nominalno u svrhu ‘uvježbavanja’ za snimanje filma o Le Mansu, no nekoliko tjedana prije utrke došlo je do katastrofe. U motociklističkoj je nezgodi slomio lijevu nogu, no usprkos tome nije odustao od nastupa. Čak su mu u boksu obojili gips u crno da bi manje upadao u oči.

 

Koliko je McQueen zapravo bio sporiji od Revsona, teško je reći: Andretti tvrdi da je razlika bila 12 sekundi, drugi izvori je smanjuju na četiri. Kako god bilo, impresivno je, posebice s nogom u gipsu, u Porscheu s notorno tvrdom spojkom.

Jasno je da je McQueen odvezao propozicijama najmanji dozvoljeni dio utrke i ostatak vremena prepustio 908 Revsonu, bržem i zdravijem. No, kada su vodeći poodustajali par se našao u neočekivanom vodstvu.

Andretti je preuzeo mnogo brži i snažniji Ferrari 512S (petlitreni, naspram trolitrenog Porschea), nadoknadio zaostatak i pobijedio, vozeći krugove šest sekundi brže od Giuntija i Vaccarelle, koji nisu bili nikakvi ‘glumci’, nego prvorazredni vozači utrka.

U svakom slučaju, gledatelji su mogli uživati u herojskom nastupu ozlijeđenog McQueena i ponajboljim vožnjama karijere Revsona i Andrettija, što Sebring 1970. čini jednom od najuzbudljivijih utrka u povijesti.


Komentari

loading...