21. ožujka 2012. preminuo znameniti vođa trkaće momčadi Alan Mann

Alan Mann rođen je 1936., a legendu je stekao nizom prekrasnih i vrlo uspješnih crveno-zlatnih Fordovih automobila, kojima je 1960-ih, pod okriljem vlastite momčadi Alan Mann Racing, dominirao trkaćim i reli stazama…

Za ovu su momčad vozili znameniti vozači kao što su Sir John Whitmore, Jacky Ickx, Bosse Ljungfeldt, Graham Hill, Frank Gardner, Sir Jackie Stewart i Bruce McLaren. Nakon što je i sam vozio utrke zaposlio se kod jednog Fordovog distributera i počeo vrlo uspješno voditi njihov trkaći tim.

Veliki proboj uslijedio je nakon ukupne pobjede na 12 sati Marlbora 1963., kamo je američki Ford pozvao Britance kako bi pobijedili Volvo u klasi, a oni su neočekivano pobijedili i mnogo jaču američku postavu.

Osokoljen uspjesima, u dobi od samo 27 godina osniva vlastiti tim, koji će već u prvom nastupu, na reliju Monte Carlo 1964., pokazati snagu: Bo Ljungfeldt bio je s Falconom najbrži na svim brzinskim ispitima, no sustav hendikepa pobjedu je dao Paddyju Hopkirku u Mini Cooperu.

Već 1965. Alan Mann Racing sa Sir Johnom Whitmoreom i Cortinom dominira u Europskom prvenstvu turističkih automobila i vodi Shelby Cobru do titule u svjetskom prvenstvu konstruktora, iako ne u vlastitoj livreji, nego u Shelbyjevoj klasičnoj plavo-bijeloj kombinaciji.

Uspjesi se nastavljaju nizati i sljedećih godina, osim s navedenim modelima slavu Alan Mann Racing ekipe pronijeli su i Mustang, GT40 i Escort. Možda je najzanimljiviji bio Mannov osobni projekt prototipa F3L (poznat i kao P68) s tada novim Cosworthovim motorom, jedan od najljepših trkaćih automobila ikada napravljenih.

Nažalost, i jedan od najneuspješnijih: osvajali su prva startna mjesta, vodili utrke, vozili najbrže krugove, ali niti jedan nikada nije uspio stići do cilja neke službene utrke, sve do Mannovog povlačenja i rasformiranja momčadi 1969. godine.

Talentirani Chris Irwin imao je tešku nesreću u F3L na Nordschleifeu, kojom je završila njegova trkaća karijera, a navodno i danas, više od četrdeset godina kasnije, osjeća njene posljedice i ima flashbackove na taj događaj.

Nakon nepunog desetljeća u automobilizmu Alan Mann se okrenuo avijaciji i vodio nekoliko uspješnih poslova vezanih za helikoptere. Početkom novog tisućljeća otkupio je nekoliko svojih starih trkaćih automobila i ponovo osnovao Alan Mann Racing kao ekipu za utrke oldtimera, u kojima je zamjetne uspjehe ostvario njegov sin Henry.

Kao dodatnu zanimljivost vrijedi spomenuti da su u Mannovoj radionici izrađeni i čuveni leteći automobili iz filma Chitty Chitty Bang Bang.

Nakon duge i teške bolesti Mann je preminuo 2012., netom nakon što je napokon dovršio zanimljivu autobiografiju.


Komentari

loading...