25. ožujka 1940. rođen Tony Southgate, konstruktor trkaćih automobila

Southgateovu je daljnju karijeru bitno odredilo prijateljstvo s BRM-ovim vozačem Jackiem Oliverom. Upravo ga je on pozvao da dođe raditi za bivšeg časnika CIA-e Dona Nicholsa i njegovu novopokrenutu momčad Shadow…

Jackie Oliver će joj donijeti CanAm naslov 1974, no jedina će pobjeda u Svjetskom prvenstvu formule 1 doći 1977, u vrijeme kada je Southgate nakratko otišao u Lotus. U Lotusu je sudjelovao u razvoju ultradominantnog modela 78, no ipak se vratio u Shadow na vrijeme da ponovo ode iz te ekipe u jednom od najdramatičnijih i najkontroverznijih razlaza u F1 povijesti.

Premds je njegovo prezime dalo slovo ‘S’ momčadi Arrows, iz iste je izbačen na kraju 1980. Kraćim radom za momčad Theodore završava razdoblje Southgateovog rada u formuli 1, a počinje poglavlje slobodnog rada, mahom na razvoju prototipova za utrke izdržljivosti.

Najznačajniji naručitelj u prvom razdoblju Southgateovog rada u ulozi freelancera bio je Ford, a oba automobila tako nastala nažalost nikada nisu dobila priliku iskazati svoje pune potencijale, niti prototip C100 niti fascinantni rally automobil grupe B RS200. No početak rada s Tomom Walkinshawom i njegovom momčadi TWR donijet će Southgateu možda i najveće uspjehe u konstruktorskoj karijeri.

Da, upravo je on bio autor onih čuvenih Jaguarovih prototipova koji su pobijedili na Le Mansu 1988. i 1990, a na 24 sata Daytone čak triput. Stigao se u međuvremenu poigravati i s još jednim nikada realiziranim Aston Martinom, konstruirati onaj misteriozni superautomobil Yamaha OX99-11 te krenuti s razvojem Toyotinog programa grupe C čiji je pohod prema vrhu zaustavilo tek ukidanje serije 1992. TWR-u će se vratiti još jednom, napravivši možda najljepši, no nažalost ne i uspješan trkaći superautomobil klase GT1 kasnih devedesetih, Nissan R390. A razvit će i još jedan automobil znan nam iz Playstation simulacija, Lister Storm.

Mnogo se plodonosnijom pokazala suradnja s poznatim talijanskim graditeljem trkaćih automobila Gian Paolom Dallarom. Prvi projekt na kojem su njih dvojica zajednički radili bio je Ferrari 333SP, model koji u Europi nije puno nastupao, no u Americi su njegovi rezultati bili više nego dostojni nastavljanja trkaće tradicije tvrtke iz Maranella.

Kada je Dallara angažiran od strane Audija da kreira njihov bolid za utrke izdržljivosti, u projekt je odmah uključio i Southgatea. Dallara je načelno bio zadužen za razvoj otvorenog R8R, a Southgate za coupe R8C, no bilo je i izmjene ideja među njima.

Ultrauspješni R8 nastavio je Dallarin pravac razvoja, dok se Southgate po isteku ugovora povukao iz projekta, no upravo je na osnovi njegovih ideja za R8C zasnivan razvoj Bentleya, koji je utrku u Le Mansu osvojio 2003.

Ako je Southgateov udio u uspjesima Audija i Bentleya i upitan, ranije kreacije to nipošto nisu, te ovaj vrhunski konstruktor danas uživa u zasluženom poluumirovljenju, koje uglavnom prekida kako bi nastupio na ponekoj utrci.


Komentari

loading...