NA DANAŠNJI DAN

25. svibnja 1940. rođen Tony Southgate, konstruktor trkaćih automobila

Tony Southgate, rođen 25. svibnja 1940. u Coventryju, karijeru može zahvaliti Jackieu Olivieru, vozaču tima BRM. Pozvao ga je u novopokrenuti tim Shadow, kojeg je vodio Don Nichols, bivši časnik CIA-e

Jackie Oliver će za Shadow osvojiti Can-Am naslov 1974, a jedina će pobjeda u Svjetskom prvenstvu Formule 1 doći 1977, u vrijeme kada je Southgate nakratko otišao u Lotus. U Lotusu je sudjelovao u razvoju ultradominantnog modela 78, no ipak se vratio u Shadow na vrijeme da ponovo ode iz te ekipe u jednom od najdramatičnijih i najkontroverznijih razlaza u F1 povijesti.

Premda je njegovo prezime dalo slovo ‘S’ momčadi Arrows, iz iste je izbačen na kraju 1980. Kraćim radom za momčad Theodore završava razdoblje Southgateovog rada u Formuli 1, a počinje poglavlje slobodnog rada, mahom na razvoju prototipova za utrke izdržljivosti.

Najznačajniji naručitelj u prvom razdoblju Southgateovog rada u ulozi freelancera bio je Ford, a oba automobila tako nastala nažalost nikada nisu dobila priliku iskazati svoje pune potencijale, niti prototip C100 niti fascinantni rally automobil Grupe B, RS200. No početak rada za tim TWR, kojeg je vodio Tom Walkinshaw donijet će Southgateu najveće uspjehe u konstruktorskoj karijeri.

Da, upravo je on bio autor onih glasovitih prototipova Jaguar koji su pobijedili na utrci 24 sata Le Mansa 1988. i 1990, a na 24 sata Daytone čak triput. Stigao se u međuvremenu poigravati i s još jednim nikada realiziranim bolidom Aston Martin, konstruirati onaj misteriozni superautomobil Yamaha OX99-11 te krenuti s razvojem Toyotinog programa grupe C čiji je pohod prema vrhu zaustavilo tek ukidanje serije 1992.

TWR-u će se vratiti još jednom, napravivši možda najljepši, no nažalost ne i uspješan trkaći superautomobil klase GT1 kasnih devedesetih, Nissan R390. A razvit će i još jedan automobil znan nam iz PlayStation simulacija, Lister Storm. Mnogo se plodonosnijom pokazala suradnja s timom kojeg je vodio poznati talijanski graditelj trkaćih automobila Gian Paolo Dallara.

Prvi projekt na kojem su njih dvojica zajednički radili bio je Ferrari 333SP, model koji u Europi nije puno nastupao, no u Americi su njegovi rezultati bili više nego dostojni nastavljanja trkaće tradicije tvrtke iz Maranella. Kada je Dallara angažiran od strane Audija da kreira njihov bolid za utrke izdržljivosti, u projekt je odmah uključio i Southgatea. Dallara je načelno bio zadužen za razvoj otvorenog R8R, a Southgate za coupe R8C, no bilo je i izmjene ideja među njima.

Ultrauspješni R8 nastavio je Dallarin pravac razvoja, dok se Southgate po isteku ugovora povukao iz projekta, no upravo je na osnovi njegovih ideja za R8C zasnivan razvoj Bentleya, koji je utrku u Le Mansu osvojio 2003. Ako je Southgateov udio u uspjesima sportskim timovima Audi i Bentley i upitan, ranije kreacije to nipošto nisu, te ovaj vrhunski konstruktor danas uživa u zasluženom poluumirovljeni, koje uglavnom prekida kako bi nastupio na ponekoj utrci.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo