25. ožujka 1984. Ayrton Senna prvi put nastupio u utrci Formule 1, na domaćoj VN Brazila

Kao i svake godine, početak nove sezone Formule 1 i 1984. se očekivao s velikim zanimanjem. No te je godine iščekivanje među onima upućenima u utrke nižih kategorija bilo dodatno pojačano dolaskom trojice iznimnih debitanata…

Ken Tyrrell, vječni lovac na talente, dao je priliku čak dvojici velikih nada, Martinu Brundleu i Stefanu Bellofu, dok je Ayrton Senna prvu priliku dobio u Tolemanu. Senna je odlično odvezao kvalifikacije na domaćoj stazi Jacarepagua i krenuo sa sedamnaestog mjesta, u Tolemanu čiji je Hartov turbo motor razvijao ne baš naročito konkurentnih 600 KS.

Bilo je to više od pet sekundi sporije od prvoplasiranog de Angelisa, no i impozantnih sekundu i pol ispred momčadskog kolege, nimalo bezazlenog nekadašnjeg motociklističkog asa Johnnyja Cecotta! Brundle je bio još gotovo sekundu sporiji, devetnaesti, dok je Bellof pak startao punih šest mjesta iza, s 22. pozicije – ali obojica u Tyrrellu s prastarim Cosworthom, u jedinoj momčadi koja je koristila normalno aspirirane motore, koji su imali samo oko 510 KS.

Ayrton Senna (1960. – 1994.) je odlično startao i na kraju prvog kruga bio već trinaesti.

No, u njegovim je retrovizorima već bio nevjerojatni, senzacionalni Bellof! Mladi je Nijemac u drugom krugu obišao Brazilca. S 90 KS slabijim automobilom (a stotinjak i više KS slabijim od nekih drugih koje je pretekao)! Obojica su rano odustali, ali poruka je odaslana, ona ista koja će nekoliko mjeseci kasnije u Monaku zadiviti svijet.

Majstori su stigli. Nemojmo zaboraviti Brundlea, koji se u uvjerljivo najslabijem bolidu na stazi do kraja svoje prve utrke probio do sjajnog petog mjesta! Kasnije u sezoni je momčad Tyrrella isključena iz prvenstva zbog varanja s težinom bolida, pa su mu bodovi oduzeti.

No bilo je jasno kako smo dobili iznimnu generaciju vozača, čiji će se putevi kasnije razići. Senna će postati Senna, Bellof poginuti mlad, a Brundle nakon teške nesreće i loma obje noge više nikada neće biti isti vozač. No tada, u Brazilu, činilo se da svaki od njih trojice ima podjednake šanse postati Najveći.


Komentari

loading...