27. ožujka 1998. umro njemački konstruktor Ferdinand ‘Ferry’ Porsche, sin Ferdinanda Porschea, najvećeg of najvećih…

Rodoslovno stablo obitelji Porsche prava je noćna mora za one koji žele objasniti laicima neki od detalja iz njihove prebogate povijesti…

Svakako, nije tako rijedak slučaj da ljudi iz tri generacije iste obitelji nose isto ime i prezime, no kada se zalomi da su va trojica usto bili i genijalci koji su, svaki na svoj način, ostavili dubok trag u povijesti automobila, stvari izmiču kontroli.

Ferdinand Anton Ernst Porsche, popularno zvan Ferry (1909. – 1998.), koji je umro na današnji dan prije 22 godine, bio je otac Ferdinanda Alexandera Porschea zvanog Butzi (1935. – 2012.), a sin legendarnog Ferdinanda Porschea (1875. – 1951.), bez nadimaka, po mnogima najvećeg automobilskog konstruktora svih vremena.

Upravo je Ferry najzaslužniji za profiliranje obiteljske tvrtke Porsche u jednog od najuglednijih svjetskih proizvođača automobila.

Ferry je zarana pronašao sebe u inženjerskom pozivu, surađujući u timovima pod očevim vodstvom, prvo u Daimler-Benz, a kasnije i u sklopu neovisnog konzultantskog biroa, koji će raditi na ključnim projektima 1930-ih, od Auto Uniona do Volkswagena.

Nakon II svjetskog rata Ferdinand Porsche stariji proveo stanoviti vrijeme u francuskom zatvoru, dok je Ferry u prvim poslijeratnim godinama uspio etablirati obiteljsku tvrtku, razvivši pritom i prvi legendarni Porsche 356.

Zanimljivo je da je prvih pedesetak primjeraka moralo biti proizvedeno u austrijskom mjestu Gmünd, u Koruškoj blizu Villacha (svakako vrijedi posjetiti ondašnji muzej automobila), a tek su se 1949. uspjeli vratiti u Stuttgart, gdje im je nominalno bio smješten konstrukcijski ured.

Nakon toga počinje fantastična priča o uspjehu porodične tvrtke, kojom će Ferry rukovoditi sve do umirovljenja 1989. Nakon toga se povukao na obiteljsko imanje u Austriji, gdje je i umro devet godina kasnije.


Komentari

loading...