27. prosinca 1900. rođen Hans Stuck, kralj brdskih utrka

Hans Stuck (1900. – 1978.), njemački vozač auto-utrka, koji je neko vrijeme nastupao i pod austrijskom licencom, rođen je na današnji dan prije 119 godina, u Varšavi od roditelja švicarskog porijekla…

Nedugo nakon I. svjetskog rata počeo je nastupati na brdskim utrkama u Bavarskoj, gdje je tada živio. Ubrzo je postao tvornički vozač Austro-Daimlera i jedan od boljih srednjoeuropskih vozača brdskih utrka. Smatra se da je upravo on odigrao značajnu ulogu u spajanju vizija Adolfa Hitlera i Ferdinanda Porschea.

Kao svojevrsnu nagradu za to postao je prvi trkaći i razvojni vozač nove momčadi Auto Union, s velikim uspjesima u ranim danima. u sezoni 1934. pobijedio je na Velikim nagradama Njemačke, Švicarske i Čehoslovačke, što bi mu donijelo titulu prvaka da je te godine postojalo europsko prvenstvo.

Sljedeće godine pobijedio je i na VN Italije, no nakon toga su njegovi rezultati na kružnim utrkama postali sve slabiji. No na brdskim utrkama bio je nedvojbeno najjači i s Auto Unionom je osvojio čak tri titule europskog prvaka.

Slike uvijek elegantnog Stucka na zavojitim brdskim stazama u srebrnim bolidima sa središnje smještenim motorom i dvostrukim stražnjim kotačima neizostavan su dio legende o Srebrnim strijelama.

Pored vozačkih sposobnosti Stuck je bio i vrlo uspješan u korištenju prednosti, veza i poznanstava. Kada ga je Auto Union otpustio početkom 1938. stigla je sugestija od strane njemačkih vlasti kako bi bilo dobro da ga vrate u momčad, što su ne bez otpora i učinili.

Kroz čitavo vrijeme nacizma uspio je održati brak s Paulom von Reznicek, poznatom tenisačicom židovskog porijekla, i svojim je vezama sačuvati od pogroma. Samo da bi se odmah nakon rata razveo i oženio zaručnicom njenog mlađeg brata, s kojom će dobiti i sina Hans-Joachima, kasnije uspješnog vozača utrka.

Dok su ostali njemački vozači morali čekati skidanje kolektivne zabrane nastupa, Stuck je odmah nakon rata pribavio austrijsku trkaću licencu i nastavio s utrkama. Povukao se nakon što je s malim BMW-om 700 1960. osvojio naslov prvaka Njemačke u, pogodit ćete, brdskim utrkama, u dobi od 60 godina.

Nije bez razloga nosio nadimak ‘kralj planina’, na svakoj relevantnoj listi najboljih vozača brdskih utrka ikada naći ćete ga pri ili na samom vrhu.


Komentari

loading...