HANS STUCK

27. prosinca 1900. rođen Hans Stuck, kralj brdskih utrka

Hans Stuck, slavni njemački vozač koji je neko vrijeme nastupao i pod austrijskom licencom, rođen je prije 120 godina, u Varšavi od roditelja švicarskog porijekla…

Foto: Das Bundesarchiv, Wikimedia Commons

Nedugo nakon I. svjetskog rata počeo je nastupati na brdskim utrkama u Bavarskoj, gdje je tada živio. Ubrzo je postao tvornički vozač Austro-Daimlera i jedan od boljih srednjoeuropskih vozača brdskih utrka. Smatra se da je upravo on odigrao značajnu ulogu u spajanju vizija Adolfa Hitlera i Ferdinanda Porschea.

Kao svojevrsnu nagradu za to postao je prvi trkaći i razvojni vozač nove momčadi Auto Union, s velikim uspjesima u ranim danima. u sezoni 1934. pobijedio je na Velikim nagradama Njemačke, Švicarske i Čehoslovačke, što bi mu donijelo titulu prvaka da je te godine postojalo europsko prvenstvo.

Sljedeće godine pobijedio je i na VN Italije, no nakon toga su njegovi rezultati na kružnim utrkama postali sve slabiji. No na brdskim utrkama bio je nedvojbeno najjači i s Auto Unionom je osvojio čak tri titule europskog prvaka.

Slike uvijek elegantnog Stucka na zavojitim brdskim stazama u srebrnim bolidima sa središnje smještenim motorom i dvostrukim stražnjim kotačima neizostavan su dio legende o Srebrnim strijelama.

Pored vozačkih sposobnosti Stuck je bio i vrlo uspješan u korištenju prednosti, veza i poznanstava. Kada ga je Auto Union otpustio početkom 1938. stigla je sugestija od strane njemačkih vlasti kako bi bilo dobro da ga vrate u momčad, što su ne bez otpora i učinili.

Kroz čitavo vrijeme nacizma uspio je održati brak s Paulom von Reznicek, poznatom tenisačicom židovskog porijekla, i svojim je vezama sačuvati od pogroma. Samo da bi se odmah nakon rata razveo i oženio zaručnicom njenog mlađeg brata, s kojom će dobiti i sina Hans-Joachima, kasnije uspješnog vozača utrka.

Dok su ostali njemački vozači morali čekati skidanje kolektivne zabrane nastupa, Stuck je odmah nakon rata pribavio austrijsku trkaću licencu i nastavio s utrkama. Povukao se nakon što je s malim BMW 700 1960. osvojio naslov prvaka Njemačke u, pogodit ćete, brdskim utrkama, u dobi od 60 godina.

Nije bez razloga nosio nadimak ‘kralj planina’, na svakoj relevantnoj listi najboljih vozača brdskih utrka ikada naći ćete ga pri ili na samom vrhu. Hans Stuck, njemački kralj brdskih utrka, umro je 9. veljače 1978.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo