27. rujna 1990. potpisan nerealizirani ugovor o udruživanju Renaulta i Volva

Najveći kamen smutnje bila je bitna razlika između dioničkog društva Volvo i nakon II. svjetskog rata na ne baš posve pravedan način nacionaliziranog Renaulta, Volvo je danas u vlasništvu kineskog Geelyja, a Renault u alijansi s japanskim Nissanom i Mitsubishijem…

Potkraj 1980-ih i početkom 1990-ih događali su se veliki prevrati u europskoj autoindustriji. Ford je preuzeo Jaguar i Aston Martin, General Motors Saab, Volkswagen Seat i Škodu, Fiat Alfa Romeo, a Chrysler Lamborghini.

Činilo se kako manji proizvođači neće imati samostalnu budućnost, pa je i švedski Volvo potražio strateškog partnera. Pronašao ga je u velikoj francuskoj korporaciji Renault, koja se upravo tada nakon godina dubioza vratila u područje crnih brojki i uspješno poslovala.

Plan o udruživanju oglašen je na velika zvona, dvije tvrtke su planirale međusobno pokupovati 25 posto dionica svojih automobilskih, te čak 45 posto kamionskih podružnica. Nastala alijansa bila je najveći svjetski proizvođač kamiona, a i na automobilskom tržištu su bili lijepo pozicionirani, ne sudarajući se previše u istim segmentima.

Plan je jasno naznačivao najavu kasnijeg potpunog udruživanja, no do toga nikada neće doći. Najveći kamen smutnje bila je bitna razlika između dvije tvrtke, dioničkog društva Volvo i nakon II. svjetskog rata na ne baš posve pravedan način nacionaliziranog Renaulta.

Laički rečeno, dioničari Volva nisu vjerovali državnom Renaultu, mada je plan o udruživanju uključivao i privatizaciju francuske tvrtke. U rujnu 1993. potpisan je ugovor o spajanju, no dočekan je s takvom lavinom protesta u Švedskoj da je nepovratno raskinut samo dva mjeseca kasnije.

Tehnološka suradnja je nastavljena, ponajprije na području kamiona, što je završilo prodajom Renaultove kamionske divizije Volvu 2000. godine, dok je Renault postao najveći pojedinačni dioničar Volva.

Automobilski biznis su Šveđani godinu ranije prodali Fordu, a danas je u vlasništvu kineske grupe Geely. Renault je prodao sve svoje dionice u Volvu, tako da su danas većinski dioničari neki švedski fondovi.

Tvrtka Renault danas ne proizvodi kamione Renault, nego njih radi Volvo, koji pak nema veze s automobilima Volvo. Kapitalizam…

 


Komentari

loading...