27. travnja 1975., na VN Španjolske, u izlijetanju bolida Hill GH1, kojim je upravljao Rolf Stommelen, poginula petorica gledatelja

Na stazi Montjuich je u punoj brzini pukao nosač stražnjeg stabilizatora bolida Hill GH1 i katapultirao ga u publiku…

Foto: Pinterest

U svijetu autoutrka, koji se okreće oko Formule 1, Rolf Stommelen, rođen 11. srpnja 1943. u njemačkom Siegenu, relativno je sporedan lik, sa samo jednim podijem u šezdesetak nastupa. Rolf Stommelen je 1969. osvojio pole-position na 24 sata Le Mansa. Tada je, vozeći Porsche 917 LH, postao prvi koji je na slavnom pravcu Mulsanne Straight, vozio brže od 350 km/h.

Oni koji ga pamte uglavnom će se sjetiti tragedije 27. travnja 1975., na VN Španjolske, na stazi Montjuich, kad je na bolidu Hill GH1, kojim je upravljao, u punoj brzini pukao nosač stražnjeg stabilizatora i katapultirao ga u publiku. Poginula su petorica gledatelja, a Rolf Stommelen je teško ozlijeđen.

U svijetu utrka izdržljivosti, koje su 60-ih i 70-ih godina značenjem bile u najmanju ruku jednake Formuli 1, međutim, Stommelen je bio sve prije nego prolaznik. Pobijedio je na legendarnoj sicilijskoj utrci Targa Florio 1967., a već godinu ranije pobijedio je u klasi i na 24 sata Le Mansa, u kojoj nikada neće zabilježiti pobjedu, premda će 1979. u ekipi, u kojoj su bili Dick Barbour i glumac Paul Newman stići drugi.

Na drugoj velikoj klasičnoj 24-satnoj utrci, onoj u američkom trkalištu Daytona, Stommelen je zato bio vladar, osvojivši je čak četiri puta između 1968. i 1982. I inače je često nastupao u SAD-U, cinici će reći ponajprije zbog većeg novca koji se okretao u ondašnjim utrkama: Stommelen je bio poznat kao klasičan najamni vozač, koji će voziti za momčad koja mu najviše plati.

Poslodavci su mu uglavnom bili ili Porsche ili Alfa Romeo, vrlo zadovoljni rezultatima kojima im je Nijemac vraćao za uloženi novac. Rolf Stommelen je i poginuo u SAD-u, na poznatom kalifornijskom trkalištu Riverside, pokoj mu duši. I Stommelenu i Riversideu, na čijem se mjestu danas nalaze veliki trgovački centar i stambene zgrade, bez traga i spomena na nekoć slavno trkalište.

Tog kobnog 24. travnja 1983. četrdesetogodišnji je Stommelen, koji je upravo počeo govoriti o povlačenju sa staza nastupao vozeći Porsche 935 i, baš kao u Montjuichu osam godina ranije, u punoj mu je brzini puklo stražnje krilo. Automobil je poletio, udario u zid, odbio se na stazu i zapalio se, a Stommelen četrdesetak minuta kasnije preminuo u bolnici.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin