27. veljače 1911. prvi elektropokretač eksperimentalno instaliran u Cadillac

Charles Franklin Kettering jedan od najvećih izumitelja u povijesti automobilske industrije, a najpoznatiji je po elektropokretaču, kojeg je 1911. ugradio u Cadillac…

Do tada uobičajena ‘kurbla’, koja je prethodno lomila ruke, šake i čeljusti, a nekad i znala usmrtiti vozače, zamijenjena je uključivim elektromotorom. Za to mu je pomogao izum uključivog elektromagnetskog zupčanika Bendix, kojeg je 1910 izmislio Vincent Bendix.

Charles Kettering je još 1909. osnovao poznatu tvrtku Delco (Dayton Engineering Laboratories Company), a razvio je i prvi sustav učinkovitih elektroničkih svjetala, sustav za paljenje, brzosušeći lak, goriva otporna na detonantna izgaranje.

Izmislio je i prvu električnu registarsku blagajnu. Bio je jedan od najsvestranijih izumitelja svoga doba. Među nebrojenim poteškoćama na koje su nailazili pioniri automobilizma jedan od najvećih je bilo ručno pokretanje motora.

Stoga nije trebalo dugo čekati da dođe i do praktične primjene ovog rješenja Charlesa F. Ketteringa, prvi puta je serijski ugrađeno već na Cadillacu iz 1912.

Inovacije obično dolaze u paru, ovaj je model tako prvi ponudio i varijabilni regulator brzine, koji je riješio problem prepunjavanja akumulatora i omogućio elektrici da postane neizostavan i pouzdan dio svakog automobila.

To su bili neki od ključnih trenutaka u razvoju automobila i prelasku iz domene novotarije namijenjene dokonim bogatašima u uistinu praktičan i upotrebljiv stroj.


Komentari

loading...