28. svibnja 1937. osnovana tvrtka danas poznata kao Volkswagen

Napravljena je nova tvornica u državnom vlasništvu za proizvodnju ‘Narodnog automobila’  KdF-Wagen (‘Kraft durch Freude’, snaga kroz užitak), za koju će čak biti sagrađen i novi grad..

San zloglasnog njemačkog kancelara Adolfa Hitlera i nacističke vlasti o motorizaciji Njemačke 1930-ih pored izgradnje mreže autocesta sadržavao je još jedan iznimno bitan element: kreiranje narodnog automobila, koji će biti dostupan običnom čovjeku i učiniti ga pokretnijim.

Prvi su prototipovi prikazani 1936., a njemački narod pripremljen je za dolazak narodnog automobila kroz agresivnu promociju sustava štednje, kojim su ljudi odvajali pet maraka tjedno unaprijed financirajući svoj budući automobil. Čak se 336.000 ljudi uključilo u taj sustav štednje.

Ključni se trenutak u realizaciji sna dogodio na današnji dan prije točno sedamdeset i pet godina, kada je osnovan ‘Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH’, tvrtka danas u čitavom svijetu poznata jednostavno kao Volkswagen.

Godinu dana potom počela je izgradnja tvornice, a osnovan je i novi grad nazvan ‘Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben’. Englezi će ga 1945. preimenovati u Wolfsburg, po obližnjem dvorcu.

Zapravo, engleski će časnik Ivan Hirst nakon rata i započeti pravu serijsku proizvodnju Bube, prije rata sklopljeno je vrlo malo automobila, a niti jedan od njih nije završio kod nekoga od štediša koji su popunili albume s kuponima, de facto tako uplativši svoje nesuđene automobile KdF-Wagen.


Komentari

loading...