AUTOCESTOVNA 'PETLJA'

29. veljače 1916. Arthur Hale, američki građevinski inženjer, patentirao raskrižja izvan razine tipa djetelina (‘petlja’)

Na današnji dan prije 104 godine patentirano je denivelirano, potpuno povezano raskrižje tipa djetelina (‘petlja’), koja omogućava potpunu povezanost…

Raskrižja autocesta po definiciji su denivelirana, osim u gradskom području. Denivelirana raskrižja, odnosno raskrižja izvan razine, mogu biti nepovezana i tada jedan prometni tok nema nikakav utjecaj na drugi i ne može se prelaziti s jednog na drugi, i povezana.

A povezani mogu biti djelomično (primjer zagrebačke petlje) i potpuno. S jednog se prometnog toka može prijeći na drugi, u oba smjera te prijeći u suprotni trak iste autoceste.

Stoga takvo raskrižje treba imati četiri 1/4-kružne rampe (po 90 stupnjeva) te četiri 3/4 kružne rampe (po 270 stupnjeva), koje tvore oblik četverolisne djeteline. Tako je nastala slavna ‘petlja’ na autocesti.

Američki građevinski inženjer Arthur Hale je 29. veljače 1916. patentirao raskrižja izvan razine tipa djetelina (‘petlja’). Prvo takvo, ali djelomično povezano (polu-djetelina) bilo je Woodbridge Cloverleaf u Woodbridge Township, New Jersey (SAD), otvoreno 1929.

Prvo potpuno denivelirano raskrižje tipa djetelina pušteno je u pogon 20.kolovoza 1931., u blizini američkog grada St. Louis (Missouri). Zanimljivo, to je prometno rješenje u Europi patentirano 15. listopada 1928., u Švicarskoj.

Prva europska ‘petlja’, Slussen, u središtu Stockholma (Švedska), puštena je u promet i listopadu 1935., a godinu potom blizu Leipziga (Njemačka) napravljen je Schkeuditzer Kreuz.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo