2. prosinca 1974. proizveden prvi Ford Escort Mk 2

Ford Escort Mk 2: suvremeni polu-coupe ‘notchback’ stil zaokružio je klasičnu, praktički neizmijenjenu koncepciju prve generacije, bazni je model s 1098 ccm i 43 KS pružao ‘light’ performanse (22,9 s, 129 km/h), dojam su popravile snažnije i sportske inačice…

Krajem studenoga 1967. startao je Ford Escort prve generacije, zamišljen kao izravni odgovor na Opel Kadett B.

Bila je to klasična trovolumenska kompakta limuzina klasične, da ne može biti klasičnije koncepcije: OHV motor uzdužno sprijeda i preko mjenjača, kardanskog vratila i pogona na stražnje kotače, preko diferencijala u krutom mostu na lisnatim oprugama.

Osnovni model s 1098 ccm i 43 KS omogućavao je najveću brzinu od 129 km/h i ubrzanje do stotke za 22,9 s. Dojam su poboljšale snažnije verzije, pogotovo sportske.

Na današnji dan prije 45 godina predstavljen je model druge generacije, razvijen jedinstveno za njemačko i englesko tržište pod nazivom ‘Brenda’ koji je dobio suvremenije odijelo, svojevrstan polu-coupe, odnosno formu koja je nazvana ‘notchback’.

Sve ostalo bitno, uključujući stražnji most s lisnatim oprugama (sredinom 1970-ih već jako anakrono).Uz verzije s dvoja i četvera vrata, ponuđen je i karavan Turnier, koji je zadržao funkcionalan oblik prethodnika, uz novu masku s pravokutnim farovima, druge generacije.

Dimenzijama 3978 x 1596 x 1398 mm tada ‘pošten komad kompakta’, skladan, prostran, ali i s razmjerno kratkim međuosnim razmakom od 2407 mm, koji je otkrivao staromodnu bazičnu koncepciju. No, to se itekako uklapalo u Fordovu koncepciju jednostavne, pouzdane i razmjerno jeftine izvedbe.

Performanse su bile jednake kao u modelu prve generacije (22,9 s, 129 km/h), a potrošnja je smanjena za dobrih pola litre na 100 km. Trošio je od 7 do 10 litara, za to doba korektno.

Tko je tražio više, mogao je izabrati već, za to doba, solidni motoriziranu verziju s 1298 ccm i 57 KS, koja je stotku hvatala za 16,9 s i mogla potegnuti 142 km/h.

U kolovozu 1977. blago je redizajniran, kako bi mogao pratiti korak sa sve suvremenijim konkurentima, od Volkswagen Golfa nadalje.

Bio je to i jedan od najuspješnijih rally automobila 1970-ih, u izvedenici RS1800. Vrhunac karijere bio je 1979. kada su osvojene i konstruktorska i vozačka kruna — švedski as Björn Waldegård postao je prvi službeni vozački prvak svijeta.

Između 1975. i 1981. ovaj je model ostvario čak 20 WRC pobjeda, te je najuspješnija generacija Escorta na velikoj sceni.

Premda konvencionalan i, ako se zaključuje po dizajnu ‘lažno suvremen’, bio je omiljen na tržištu, pouzdan, komforan i funkcionalan, za one, a nije ih malo, kojima je to važnije od performansi.

Do ljeta 1980. (proizvodnja je u Velikoj Britaniji zaključena u kolovozu, a u Njemačkoj i rujnu) napravljeno ih je blizu tri milijuna.

Bio je to dobar uvod za model treće generacije, suvremene koncepcije, s poprečno ugrađenim OHC motorom i prednjim pogonom, koji je osvojio titulu ‘Europskog automobila 1981. godine’ te ozbiljnije krenuo tragom Golfa, ali i Kadetta D s prednjim pogonom.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj