3. ožujka 1932. preminuo Alfieri, jedan od šestorice braće Maserati

Alfieri Maserati (1887. – 1932.) bio je neformalni vođa u grupi od šestorice braće koja su sudjelovala u stvaranju jedne od najčuvenijih talijanskih marki.

Zapravo je postojao i sedmi brat, također nazvan Alfieri, no on je preminuo još u vrlo mladoj dobi, pa su roditelji dali njegovo ime sljedećem sinu.

Osim Alfierija drugog, i Carlo, Bindo, Ettore i Ernesto bili su uključeni u razvoj talijanske automobilske industrije, kao i kasnije obiteljske tvrtke, dok se Mario posvetio slikarstvu, ali i osmislio i dizajnirao čuveni Maseratijev znak s trozupcem.

Poduzetni je Alfieri nakon vremena provedenog kod Isotta Fraschinija 1914. osnovao vlastitu mehaničarsku radionicu Officine Alfieri Maserati u Bologni, a pomagala su mu i dva najmlađa brata, Ettore i Ernesto.Braća su vozila i utrke, a najznačajniji im je posao bio razvoj trkaćih automobila za marku Diatto.

Na osnovi tih dizajna 1926. je predstavljen i prvi trkaći automobil pod značkom Maserati. I pod porodičnim je imenom Alfieri nastavio voziti utrke, a 1927. bila je godina trijumfa i tragedije.

Mlada tvrtka je odmah osvojila talijansko prvenstvo proizvođača, ali je Alfieri doživio tešku nesreću. Njegov se automobil prevrnuo i poklopio ga na utrci Coppa Messina u planinama Peloritani na Siciliji.

U toj je nesreći izgubio jedan bubreg, a iako će se već za dva mjeseca vratiti utrkama, posljedice nesreće narušit će mu zdravlje i dovesti do prerane smrti pet godina kasnije, u dobi od samo 45 godina.

Dotad je ime braće Maserati već bilo posve etablirano, njihovi su automobili pobjeđivali na Velikim nagradama, privučeni su ponajbolji vozači onog vremena poput Varzija i Fagiolija.  Posebice se obećavajućim činio model s motorom V16 kojeg je dizajnirao sam Alfieri.

Nažalost, ostala braća su ipak posjedovala manje sposobnosti i vizije, tako da su već 1937. tvrtku prodali Adolfu Orsiju, počevši dugu priču o financijskim problemima i promjenama vlasništva, koja će obilježiti Maseratijevu povijest sve do dolaska pod Fiatovu kapu.


Komentari

loading...