30 godina: Mercedes SL (1989. – 2019.) roadster koji je najavio novo doba za modele bez krova

Premijera atraktivnog modela dogodila se prije 30 godina na Sajmu automobila u Ženevi, kasnije se pokazalo kako je to bio možda i najuspješniji model takve forme s potpisom proizvođača iz Stuttgarta…
Novi Mercedes-Benz SL izazvao je uzbuđenje iz dva razloga prije 30 godina na Salonu automobila u Ženevi: s jedne strane, R 129 vješto povezuje jedinstvenu tradiciju s inovativnom tehnologijom. Istodobno savršeno kombinira ciljeve sportskog i udobnog. Rezultat je uspješan, otvoreni sportski automobil koji označava “fascinaciju vožnje u nepoznatim dimenzijama”. S ponosom su naglašavali u press-materijalima Mercedes-Benza pripremljenim za Salon automobila u Ženevi, koji se održavao od 9. do 19. ožujka 1989..Godinu dana nakon prvog pojavljivanja, 1990. prima i nagradu za dizajn automobila. Nagradu prihvaća Bruno Sacco, direktor odjela za dizajn tvrtke Mercedes-Benz. Dizajn SL nosi njegov zaštitni znak s jasnim linijama i površinama bez ukrasa, blago klinastog tijela i podebljanih naglasaka. Konstrukcija također osigurava dobru aerodinamiku: kada je ugrađen standardni tvrdi krov, R 129 postiže izvrsnu vrijednost otpora zraka (cW = 0,32).Mercedes-Benz SL modela serije R 129 proslavio je svoju premijeru prije
30 godina na Sajmu automobila u Ženevi. To je tehnološka platforma:
donijela je inovacije kao što su automatski sklopivi valjci, integralna
sjedala i Adaptive Damping System (ADS) u proizvodnju. Model, kao
sportski i udoban, i dalje je ostao moderan i atraktivan tijekom svog
dvanaestogodišnjeg proizvodnog razdoblja. Danas su SL modeli serije R
129 prestižni klasici novog doba.Novi SL suptilno je nastavio tradiciju Mercedes-Benz SL sportskih automobila. Započeo je s modelima 300 SL (W 198, 1954 do 1963) i 190 SL (W 121, 1955 do 1963). Slijedili su SL “Pagoda” iz serije W 113 (1963. do 1971.), kao i SL modela serije R 107 (1971. do 1985.), od kojih su SLC luksuzni klasi (C 107) također izvedeni u isto vrijeme. Legenda SL-a nastala je 1952. Dok je novi 300 SL trkaći automobil (W 194) odmah bio uspješan na velikim natjecanjima. Osvojio je četiri od pet utrka u svojoj prvoj i jedinoj natjecateljskoj sezoni i time stvorio mjesto za SL legendu.Dana 17. listopada 1984. roadster je dobio zeleno svjetlo za svoj dizajn, a 10. prosinca 1985. Mercedes-Benz je utvrdio da će proizvodnja modela serije R 129 početi u kolovozu 1988..Za početak novog roadstera 1989. godine, postojala su dva modela s trolitarskim, šestocilindričnim rednim motorima (300 SL sa 140 kW / 190 KS i 300 SL-24 sa 170 kW/231 KS kao i V8 500 SL model s 240 kW / 326 KS (od 1992: 235 kW/320 KS). Razvoj top modela s V12 motorom tvrtka je odobrila u prosincu 1986.SL je već u najavama naišao na oduševljenje svi zaljubljenika u automobile, a kupci su iskoristili proizvodne kapacitete u pogonu Bremen od samog početka. U prve dvije i pol godine proizvodnje, barem 52.204 vozila serije R 129 izašlo je iz proizvodne linije do prosinca 1991. Samo je u 1991. proizvedeno 25.709 atraktivnog SL modela. Više od trećine njih (34,7 %) izvezeno je u Sjevernu Ameriku; Njemačka je bila drugo najvažnije tržište s 30,4 %.U ljeto 1992., Mercedes-Benz je predstavio novi top model: 600 SL s V12 motorom i snagom od 290 kW (394 KS). To je bio prvi SL ikada s dvanaestocilindričnim motorom.Reorganizacija oznaka modela Mercedes-Benz također se primjenjivala na SL od srpnja 1993 .: od tada je oznaka klase došla prije numeričkog niza koji se odnosi na veličinu motora. U isto vrijeme, dvije trolitrene verzije – 300 SL (posljednji SL s ovom čarobnom oznakom) i 300 SL-24 – zamijenjene su za one pod oznakom – SL 280 (142 kW/193 KS) i SL 320 (170). kW/231 KS). SL 500 V8 i brutalni model SL 600 V12 također su dobili nova imena. U ovom trenutku, 85.300 vozila serije R 129 već je proizvedeno, a SL je tada bio najuspješnije vozilo otvorenog tipa na svijetu u luksuznoj klasi.Ekskluzivni posebni modeli i sportski top modeli dodatno su potaknuli uspjeh serije R 129 modela 1990-ih. Stoga je od izravne suradnje Mercedes-Benz-a s AMG-om 1993. nastao novi top model: SL 60 AMG snage 280 kW (381 KS). Između 1994. i 2001. stvoreno je ukupno 20 limitiranih serija u različitim izdanjima . Poznati specijalni modeli uključivali su, primjerice, izdanje Mille Miglia i Special Edition.Na domaćem tlu danas su rijetkost, ali još uvijek ih se može vidjeti u dobro očuvanim izdanjima. Najčešće u SL 500 verziji…Povezano: Nova generacija Mercedes-Benz SL

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo