31. ožujka 1854. rođen Dugald Clerk, otac dvotaktnog motora

Dvotaktni motori obilježili su nimalo zanemariv dio automobilske povijesti, u nekim trenucima, ponajprije 1950-ih, ozbiljno se boreći za tržišnu prevlast s četverotaktnima…

Potkraj 1980-ih i najtvrdokorniji zagovornici koncepta, istočnonjemački Wartburg i Trabant, popustili su i svijet je ostao uskraćen za mogućnost odabira.

Zanimljivo je prisjetiti se kako su osnovni patenti na čijoj su osnovi nastali i četverotaktni i dvotaktni motor, odnosno njihovi suvremeni oblici, nastali u vrlo malom razmaku.

Dugald Clerk (1854. – 1932.) škotski inženjer neobično je rano ostvario svoj najznačajniji znanstveni projekt, već 1880., nedugo nakon diplomiranja na sveučilištu u Glasgowu.

Rani industrijski motori bili su dvotaktni, no nakon što je Otto 1876. patentirao svoj revolucionarni četverotaktni motor, nije dugo trebalo da se pojavi usavršena inačica klasičnog motora.

Clerk je primijenio Ottovu ideju kompresije u cilindrima i uspio uravnotežiti rad dovoljno za komercijalnu upotrebu. Kasnije je objavio teorijsko djelo o radu motora, 1917. je dobio titulu Sir.

Evo kako radi dvotaktni motor:


Komentari

loading...