7. ožujka 1947. rođen Walter Röhrl njemački reli vozač, dvostruki svjetski prvak

Sve do pojave Sébastiena Loeba u većini anketa o najvećem reli vozaču svih vremena, barem onih organiziranih u kontinentalnoj Europi, na prvom bi se mjestu našao Walter Röhrl…

Ovaj je Bavarac u karijeri pobijedio na relativno skromnih četrnaest relija i osvojio dvije titule prvaka svijeta, no jedinstven stil, sposobnost dominacije i u slabijim automobilima, kao i uspjesi u prelaženju iz momčadi u momčad priskrbili su mu reputaciju najvećeg.

Niki Lauda, koji nije bio sklon bezrazložnim pohvalama, nazivao ga je ‘genijem na kotačima’, što dovoljno govori o njegovoj veličini. Fascinantno, Röhrl se u svijet utrka upao kasno i slučajno. Kao 18-godišnjak dobio je posao vozača, prelazio velike kilometraže, a paralelno postaje instruktor skijanja.

Kombinacija sklonosti prema brzini, neophodnoj za skijaša, sa svakodnevno voženom kilometražom navela je neke prijatelje da pomisle kako bi Röhrl mogao biti solidan reli vozač, pa je u dobi od dvadeset i jedne godine odvezao prvi reli, usprkos velikom protivljenju majke, nakon što mu je stariji brat poginuo u prometnoj nesreći.

U drugom dijelu sedamdesetih i prvom dijelu osamdesetih  Röhrl je bio tvornički vozač Fiata, Opela, Lancije i Audija. Zanimljivo, sa svakom od tih firmi je po jednom osvojio reli Monte Carlo. Do titule prvaka svijeta prvi je puta došao s Fiatom 131 Abarth 1980., no ona koju je dvije godine kasnije osvojio za upravljačem Opel Ascone 400 bila je ključni trenutak u cementiranju legende.

Ne samo da je taj automobil bio inferioran Audi Quattru, nego i nekolicini drugih konkurenata sa stražnjim pogonom, pa ipak su Röhrlova konzistentnost i umijeće donijeli naslov. Kasnije je, nakon povlačenja iz svijeta relija, gotovo jednak ugled stekao kao majstor Nürburgringa, što kroz utrkivanje ondje, što kroz rad kao testni vozač Porscheovih automobila.

Povremeno je nastupao i drugdje, pobjeđujući u svjetskom prvenstvu prototipova, DTM-u i američkim serijama IMSA i TransAm, kao i u usponu na Pikes Peak. Usto, uzrastom od 1.96 m predstavlja uistinu rijetku iznimku među mahom izrazito niskim vozačima utrka i relija.

Sretan 73. rođendan legendo relija!


Komentari

loading...