Alfa Romeo 159 1.9 JTDm iz 2006. dvaput ‘izgubio’ turbopunjač

Problem je u dotrajalosti motora i padu uljnog tlaka podmazivanja, zbog čega najprije strada turbopunjač. Serviser je pogriješio i time prouzročio dodatnu štetu, jer prije ugradnje novog/obnovljenog turbopunjača nije temeljito pregledao motor…
Imam Alfa Romeo 159 1.9 JTDm iz 2006., s 225.000 km, koju sam kupio prije dvije godine. Nakon samo dva mjeseca otkazao je turbopunjač, pa sam ga izmijenio. I sada ponovno. Tvrtka koja mi ga je prodala kaže da ne vrijedi garancija…Zlatko N.
Problem je sigurno u dotrajalosti motora i vaš je serviser, odnosno mehaničar koji ga je ugradio, pogriješio što nije ispitao motor prije nego je u njega ugradio novi turbopunjač. Prodavač turbopunjača najvjerojatnije nije kriv, odnosno isporučio vam je kvalitetan turbopunjač kojeg je uništilo ‘loše okruženje’.Prije dvije godine kupili ste 11 godina stari turbodizelski automobil, s tko zna koliko kilometara. Zbog toga ste pogriješili što niste otišli u kvalitetan turbo-diesel servis, gdje bi najprije napravili temeljitu mehaničku i elektroničku dijagnostiku motora i tek potom kvalitetno servisirali, odnosno obnovili turbopunjač. 
Naime, uslijed trošenja ležajeva (temeljnih i letećih) te cilindara i klipnih prstenova povećavaju se zazori u kliznim kontaktima te pada tlak ulja. Na to ukazuje češće paljenje i duže gorenje lampice za tlak ulja. Pad tlaka ulja najviše se manifestira u gornjem dijelu motora, a pogotovo turbopunjaču, koji se vrti i brže od 200.000/min te on prvi strada.
Zbog toga se prije ugradnje novog turbopunjača obvezno treba provjeriti tlak ulja u motoru, na minimumu i srednjem režimu, uz pomoć manometra. Već pri 800-900/min treba biti minimalno 1 bar (ako je motor u izvrsnom stanju onda je najmanje 1,5 bara), a na 2000/min treba porasti na minimalno 3 bara (kod dobrih motora od 4 do 5 bara). Problem može biti i u dotrajalosti uljne pumpe. Stupanj dotrajalosti može se provjeriti i mjerenjem tlakova prednabijanja, koji trebaju biti najmanje 27 bara (kod motora u solidnom stanju najmanje 30). Ako se utvrdi da je motor dotrajao, najprije treba napraviti temeljiti popravak – u konkretnom je slučaju preporučljiv generalni. Tek tada se treba ugraditi novi odnosno obnovljeni turbopunjač. Dakle, novi/obnovljeni se turbopunjač ugrađuje samo u motor koji je u dobrom stanju. U protivnom i novi turbopunjač, zbog slabog podmazivanja, brzo otkaže.Već 14 godina neprestano najčitaniji…


Komentari

loading...