Dok 1960-ih nije uveden alternator, ključni element električnog sustava automobila bio je dinamo, odnosno generator istosmjerne struje…
Prekretnica nastaje u korporaciji Chrysler, modelom Valiant, predstavljenom 1960. kao zasebna marka, a kasnije priključenom tvrtki Plymouth. Taj je američki model prvi, za pretvorbu mehaničke energije motora u električnu (struju), ugradio alternator – generator izmjenične struje.
Rješenje je bilo poznato i ranije, intenzivno je korišteno na vojnim vozilima u II. svjetskom ratu, no tek je s razvojem silicijskih dioda i tranzistora postalo dovoljno jednostavno i cjenovno pristupačno za ugradnju i u običan, cestovni automobil.
Već 1961. imali su ga svi automobili koncerna Chrysler, a General Motors ga uvodi 1962. Za razliku od dinama, alternator već od najnižih okretaja daje dovoljno struje za punjenje akumulatora.
Usto je i jači od njega, što je bitno kod suvremenih automobila, u koje ugrađuju sve više različitih trošila električne energije.
Foto: axleaddict.com