André Chardonnet, sjajni francuski trgovac automobilima, umro 20. kolovoza 2005.

André Chardonnet (1923. – 2005.) najveće uspjehe postiže 1969-ih i 1970-ih, kao francuski zastupnik tvrtki Autobianchi i Lancia, sudjeluje u osvajanju dviju titula europskog prvaka u reliju te tri pobjede u Svjetskom prvenstvu…

Rođen je 8. listopada 1923., dugo je bio trgovac novim i rabljenim automobilima, koji je u najuspješnijim godinama držao oko 1 posto francuskog tržišta. Nije mala brojka, ali teško da bi ga dovela do statusa legende, kakav zasluženo ima.

Do toga su ga doveli uspjesi njegove momčadi na utrkama, ali i specijalni modeli marki koje je zastupao, a u čijem je stvaranju sudjelovao. Rođen 1923., prvi je imetak stekao prodajući osiguranje, a nakon rata kupuje malu garažu. Ubrzo širi posao i počinje zastupati Veritas, AC i Bristol, kao i neke njemačke proizvođače dijelova, a koncesionar je i tvrtke Simca.

Potkraj 1950-ih upušta se u prodaju automobila Neckar, njemačke podružnice Fiata, sprijateljuje s njihovim direktorom Pierom Bonellijem te ga nagovara na izradu nekoliko posebnih maloserijskih modela, među kojima je najpoznatiji Siatin kupe Mistral, na bazi Fiata 1300/1500, i kod nas popularnog Tristaća.

Najveće uspjehe postiže 1969-ih i 1970-ih kao francuski zastupnik tvrtke Autobianchi, također s posebnim edicijama nekih modela, te od 1972. Lancia. S modelima ovih tvrtki ekipe pod njegovim pokroviteljstvom nastupaju na utrkama i relijima diljem svijeta, u francuski plavim bojama.

Ostvaruju dvije titule europskog prvaka u reliju te tri pobjede u Svjetskom prvenstvu, od kojih je najpoznatija ona Bernarda Darnichea s Lancia Stratos na reliju Monte Carlo 1979. godine. Chardonnet je u Francuskoj zastupao i Polski Fiat i Zastavu,

A nakon što je Fiat pripojio prodaju Lancije i ugasio Autobianchi pokušao je dovesti Hyundai u Francusku, što tadašnja vlada nije dozvolila. Kasnije je prodavao i Maserati, Bertone, Maruti, ARO…

No ‘Zlatno doba’ ipak vežemo za razdoblje s Lancijom i Autobianchijem. André Chardonnet preminuo je 2005., no njegovo ime i dalje živi kroz livreje povijesnih reli automobila.


Komentari

loading...