PREPOZNATLJIV I DALJE

Audi predstavio blago osvježen logotip, ‘četiri prstena’ uz sitne korekcije

Audi, marka koja je dobro poznata kroz slogan Vorsprung durch Technik (Napredak kroz tehniku), donosi određene novosti u vizualima.

Na novom Audi Q8 e-tron tek rijetki su možda primijetili, kako ovaj električni novak ima sitno dorađena ‘četiri prstena’. Dizajner André Georgi i strateg marke Frederik Kalisch objašnjavaju što za Audi to znači i smjeraju li uistinu novi ‘look’ marke…

Četiri prstena jedan su od najvažnijih obilježja marke Audi. Zašto sada promjena, baš na samom vozilu?

Frederik Kalisch: Kao progresivna premium marka, Audi cilja na moderne kupce koji cijene visokokvalitetni dizajn i pažnju posvećenu detaljima. Danas zapravo postoje samo dva osnovna trenda u predstavljanju robne marke i dizajnu proizvoda koji izražavaju upravo tu vrhunsku kvalitetu: to je, s jedne strane, glasno i vrlo odvažan stav, a s druge, suzdržan i čist nastup.

André Georgi: Puristički pristup je više u skladu s našom filozofijom. Jedna je stvar očita: snažne robne marke osvajaju kupce primarno temeljnom supstancom svojih proizvoda i diskretnim identifikacijskim elementima. Kod marke Audi to oduvijek bio slučaj, a sada to činimo još dosljednijim. Naša je filozofija da svaki detalj mora imati značenje ili služiti svrsi. Na proizvodu, prije svega, naša četiri prstena, nezaobilazna na prednjoj i stražnjoj strani svakog Audi modela, čine Audi Audijem. Želimo da naša kvaliteta govori kroz dizajn i sam proizvod. Novi dvodimenzionalni izgled daje našem prstenju znatno moderniji i još vizualniji izgled, iako je njihova geometrija gotovo identična dosadašnjim.

Moderan, ali ne moderan – to je Audi smjernica. Međutim, čini se da su dvodimenzionalni logotipi trenutačni trend?

Kalisch: Dvodimenzionalni prstenovi nastali su u Audiju 2016. kao posljedica digitalizacije, u biti da bi se prstenje prikazalo na način koji odgovara mediju. Trodimenzionalnost na dvodimenzionalnim zaslonima ne bi zadovoljila naše tehničke i estetske zahtjeve. Stoga smo se odlučili za 3D izgled. Logo naše robne marke je grafički upadljiv – što je prednost, jer izgleda sjajno u dvije dimenzije. Kako bismo osigurali dosljednu prisutnost robne marke na svim dodirnim točkama kupaca, koordinirali smo se s dizajnerskim timom kako bismo započeli proces redizajniranja prstenova na našim vozilima.

Georgi: Korištenje dvodimenzionalnog logotipa na vanjskoj strani naših vozila prvi put se pojavilo 2019. Zatim su stvari stvarno krenule početkom 2020. Naša je vizija premjestiti korporativni identitet iz digitalnog područja koje smo upravo opisali na naša vozila i za standardizaciju identifikacije vozila na svim modelima. Želimo da četiri prstena u budućnosti svugdje izgledaju jednako: bilo u časopisu, na vašem pametnom telefonu ili reklamnom panou – i na automobilu ili unutar njega.

Što se točno dizajnerski promijenilo?

Georgi: Naš logo vozila sastoji se od tri komponente. Držimo ga dosljedno bez kroma s crno-bijelim izgledom visokog kontrasta. Kao da su upečatljivi bijeli plovci ugrađeni u crno stakleno tijelo za još veći sjaj. Optički posvjetljujući logotip, bijela boja daje prstenju ravan izgled visoke kvalitete, koji još uvijek izgleda trodimenzionalno u detaljima.

Ali nije samo shema boja u pitanju; materijali su također novi. Možete li to pobliže objasniti?

Georgi: Današnje kromirano prstenje predstavlja visoku kvalitetu; sam materijal prenosi tu poruku. Ali vjerujemo da smo pronašli “novi krom”: jasnoća novih crno-bijelih prstenova čini naš korporativni identitet nepogrešivim. Tanki crni obrub oko prstenova daje dosljedan izgled vrhunske kvalitete, bez obzira na boju automobila ili boju rešetke hladnjaka. A kupci se i dalje mogu odlučiti za naše novo prstenje u crnoj boji. Ova varijanta zamjenjuje bijelu tamno sivom koja izgleda poput crne boje visokog sjaja.

Foto: Audi

Od sada svi novi Audi modeli neće imati samo nove prstenove, već ste ažurirali i shemu identifikacije vozila. Zašto?

Kalisch: 2020. naš je tim preradio strategiju brenda i korporativni identitet. Ova prerada dovela je do naše nove strategije identifikacije vozila, uključujući viziju dvodimenzionalnih prstenova na našim vozilima. Ažurirana shema identifikacije odgovara našoj novoj strategiji marke. To znači više sofisticiranosti.

Georgi: Ne samo da je identifikacija vozila postala premium; također smo standardizirali fontove u i na vozilu. U budućnosti će naši modeli koristiti samo Audi jedinstveni font, poznat kao “Audi Type”. Osnovni ton je znatno suzdržaniji bez kompromisa u osebujnosti ili kvaliteti. Sada smo označili B-stup kao detaljan identifikator modela, izvedenice i tehnologije. Ova oznaka je zato što ima identičan dizajn u svim vozilima: uvijek dva dijela u crnoj boji visokog sjaja i uvijek u vidnom polju putnika prilikom ulaska i izlaska. Slova na B-stupu namjerno su ugravirana ton-na-ton.

Kalisch: Osim što odvlače pažnju od dizajna naših automobila, pretjerano upadljivi identifikatori vjerojatno ne bi dobro prošli ni kod naših suvremenih, naprednih kupaca.

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo