Bentley Mulsanne W.O. Edition – edicija za 100. godišnjicu kultne britanske tvrtke sa slavnim sportskim naslijeđem

Kraljevski opremljena ultrasportska limuzina, koju se u fraku može voziti 305 km/h, uz 4,9 s do stotke, u limitiranoj seriji od 100 primjeraka
Bentley Mulsanne, skupocjena britanska limuzina, pandan Rolls-Royce Phantoma, u proizvodnji je od 2010. Dobro se podsjetiti, kultna britanska marka, sa snažnim sportskim naslijeđem, od 1998. je u vlasništvu Volkswagena. Mulsanne, s godišnjom nakladom većom od pet tisuća primjeraka tradicionalno se prodaje dvostruko više od RR konkurenta. Nema potrebe za novom verzijom, jer je i danas u punoj formi, a najavljena je električna verzija. Dugačka 5575, široka 1926 i visoka 1521 mm, kraljevski opremljena, koja se u snažnijoj verziji pokreće se twin-turbobenzincem  snage 537 KS i momenta 1100 Nm. Taj vulkan pod haubom omogućava uzbudljive performanse, ubrzanje do stotke za 4,9 s i najveću brzinu od 305 km/h. Dogodine, Bentley slavi 100. rođendan, a u za tu prigodu, kao najbolji uvod u proslavu, priprema se posebno ‘skockan’, luksuzni model Bentley Mulsanne W.O. Edition, koji će se proizvesti u ‘nakladi’ od 100 primjeraka, po jedan za svaku godinu tvrtke. Bentley Mulsanne W.O. Edition – VIDEO 1Bentley Mulsanne W.O. Edition – VIDEO 2Bentley Mulsanne W.O. Edition – VIDEO 3A sada malo uvoda u jedinstvenu obljetnicu britanske marke, osnovane 18. 1. 1919. u engleskom gradu Crewe. Tvrtku je osnovao Walter Owen  Bentley, poznatiji kao W.O. Bio je rođeni inženjer, no prvo iskustvo nije stjecao automobilima, nego vlakovima. Konačno, 1919. osniva automobilsku tvrtku i tada izjavljuje: ‘Želim napraviti brzi auto, dobar auto, najbolji u klasi’. I napravio je. Već prvi model EXP 1 bio je, za to doba, vrhunskih performansi, a 1921. napravljen je 3-litreni sportski automobil snage 85 KS, koji je postizao 130 km/h. Bio je to najbolji sportski automobil svoga doba, koji je osvojio tada najprestižnije utrke: Indianapolis, Otok Man TT i Brooklands.Zlatni niz počinje 1924., kad Bentley osvaja prvu pobjedu na utrci u Le Mansu. Uspjeh ponavlja 1927., 1928., 1929. i 1930., a 1929. Bentleyevi bolidi osvajaju prva četiri mjesta. Rolls-Royce ga preuzima 1931., a 1998. prelazi u ruke Volkswagena. Povijest Bentleya – VIDEO 4


Komentari

loading...