Berlin ipak ostaje otvoren za benzince i dizelaše, stroge najave ipak pale u vodu

Cilj je biozatvoriti promet za benzince i dizelaše u glavnom gradu Njemačke do 2035.

Njemački glavni grad imao je velike planove. Ipak, oni će još neko vrijeme do daljnjega biti samo u mislima. Berlin je dugo najavljivao smanjenje automobilskog prometa, s ciljem da se do kraja desetljeća prilagodi biciklistima i pješacima. Takav scenarij predviđen je urbanističkim planom razvoja mobilnosti i prometa od strane lokalne voditeljice prometnog ureda Regine Günther, koji je Parlament odobrio. Međutim, političarka nije uspjela sa svojim planom da zatvori grad za automobile s dizelskim i benzinskim motorima, piše Revija HAK.

Gradski plan predviđa povećanje udjela autobusa, vlakova, pješaka i bicikala na udaljenostima koje se prelaze sa današnjih 74% na najmanje 82% 2030., i na štetu automobilskog prometa. Detaljnije, 23% treba činiti biciklistički promet, 29 posto lokalni javni prijevoz i 30 posto pješački promet.

Kako bi se ostvarili zacrtani ciljevi, cestovni prostor će se preraspodijeliti pa će područja koja su prije bila rezervirana za parkirane automobile u budućnosti biti od koristi ostalim sudionicima u prometu, najavila je Günther.

No, plan je izazvao spor između koalicijskih partnera oko zone u kojoj bi bio zabranjen promet dizelskih i benzinskih vozila. Günther se borila da dopusti da se unutar prstena S-Bahna voze samo automobili bez emisija do 2030. godine, a cijelim Berlinom do 2035. U novom urbanističkom planu razvoja, međutim, više se ne spominju godišnje brojke. Prema berlinskim medijima, odluka je propala zbog veta stranke SPD, koja je dio vladajuće većine.

Izvor: Revija HAK
foto: Screenshot (youtube)

Komentari