NOĆNA MORA ZA PREKRŠITELJE

BMW 540i xDrive Touring s 340 KS, presretač češke policije

Foto: BMW Stratos Auto

BMW 540i xDrive Touring, 70 primjeraka u specijalnoj doradi poboljšat će performanse serijskog modela (5,1 s, 250 km/h) te će moći potegnuti brže od 300 km/h

Izvor: Autozeitung.de

Češka policija koristi BMW serije 5 karavan kao novi službeni automobil, francuska žandarmerija vozi Alpine A110, a policija u Velikoj Britaniji testira Ford Mustang Mach-E. Ovi i mnogi drugi policijski automobili diljem svijeta na prvi pogled!

Spektakularni policijski automobili već su postojali prije više od 50 godina: 1966. Brigade Rapide d’Intervention (brigada za brzo raspoređivanje) francuske žandarmerije dovezla se s Alpine A110. Od 2022. 26 vozila novog izdanja koristit će i policija te stoga pripadaju našoj kolekciji najspektakularnijih policijskih automobila na svijetu. Sportski automobili u policijskoj opremi isporučuju 252 KS (185 kW).

Za odabir su bile odlučujuće i “relativno umjerene vrijednosti potrošnje i emisije CO2”, objašnjava francusko ministarstvo unutarnjih poslova. Britanske vlasti također žele voziti zelenije policijske automobile na dužnosti, pa su relativno novi Ford Mustang Mach-E i Tesla Model 3 prava stvar.

Dok se Tesla već neko vrijeme testira, prvi testni automobil tvrtke Ford sada se može dokazati. Prethodno je policijska uprava zapadno od La Manchea pustila u promet češki model Škoda Octavia RS od 245 KS (181 kW) – dostupna je samo kao motor s unutarnjim izgaranjem.

BMW serije 5 češke policije također je nov u servisu: 70 540i xDrive Touring vozila sa 6-cilindarskim twin-turbobenzincem obujma 2998 ccm, koji serijski ispaljuje 340 KS pri 5500 do 6500/min, uz najveći okretni moment od 450 Nm pri 1380 do 5200/min. Uz pomoć 8-stupanjskog automatskog mjenjača i adaptivnog 4×4 pogona s vektoriranjem snage na stražnjoj pogonskoj osi serijski do stotke ubrzava za 5,1 s, a najveća brzina je elektronički ograničena na 250 km/h. U izvedbi za češku policiju sportski je prilagođeno podvozje, a tuning motora i uklanjanje elektroničke blokade ubrzanje do stotke će skratiti na 4,5 s, a najveću brzinu povećati na više od 300 km/h.

Policija u njemačkoj Donjoj Saskoj oslanja se na Volkswagen ID.3 kao policijski automobil. U flotu koja već uključuje 335 vozila Volkswagen Passat GTE bit će dodano 215 vozila Volkswagen ID.3. ID.3 policija će koristiti kao neutralno obojeno vozilo. Hyundai Nexo policijske uprave u Osnabrücku prvi je takve vrste u službenoj policijskoj službi. Korištenje automobila na vodik služi praktičnom testiranju alternativnog pogona u patrolnoj službi.

U Grčkoj je Volkswagen ID.4 prvi električni policijski automobil. Cijeli grčki otok Astypalea bit će pretvoren u čistu e-mobilnost. Volkswagen ID.4 ima domet do 520 kilometara, Astypalea je velika oko 96 četvornih kilometara. Za razliku od ovoga, policija u Queenslandu u Australiji uključila je Kia Stinger GT motorom 3.3 V6 snage 370 KS. Osim toga, policija Novog Južnog Walesa dvanaest se mjeseci oslanjala na japansku kompaktnu jurilicu Honda Civic Type R, s 4-cilindarskim turbobenzinacem 2.0 snage 320 KS.

Kao da nadmašuju jedni druge sa spektakularnim policijskim automobilima diljem svijeta, talijanskim policajcima dopušteno je sjesti za upravljače top-gun modela Lamborghini Huracán i Alfa Romeo Giulia QV. Oba su namijenjena posebno hitnom transportu organa. Ali u usporedbi s nasljednikom 30 godina starog “Sonderwagena 4” Survivor R, svi drugi patrolni automobili barem se osjećaju kao dječje igračke: policijski tenk, razvijen u zajedničkom pothvatu između proizvođača oružja Rheinmetall i podružnice tvrtke Volkswagen.

Policija u Dubaiju vjerojatno ima najimpresivniju flotu u cjelini: Porsche 918 Spyder, Lamborghini Aventador i Ferrari FF – ali kad su u pitanju vozila potencijalnih prometnih prekršitelja, zeleno i bijelo obojeni supersportski automobili su definitivno uključeni zakon na djelu.

 

Autor