BMW 545e xDrive sinergijom 6-cilindarskog turbodizelaša 3.0 i AC elektromotora raspolaže s 394 KS i 600 Nm, što se 8-stupanjskim automatskim mjenjačem ZF prenosi na sve kotače (4×4)…
Do stotke ubrzava za 4,7 sekundi, najveća brzina je elektronički ograničena na 250 km/h. U testnim uvjetima, na 100 km, troši 4,6 litara benzina i 10,3 kWh struje (u normalnoj je vožnji moguće 10 do 20 posto manje). Da bi se štedjelo ‘na visokoj nozi’, u Njemačkoj treba izbrojiti 68.235 eura, a kod nas ‘okruglo’ 70.000 eura.
BMW Serije 5 sedme generacije (G30), predstavljen na jesen 2016., a nedavno redizajniran, dobio je zanimljivu plug-in hibridnu verziju BMW 545e xDrive. Riječ je o dogradnji turbobenzinsku verzije BMW 530i xDrive, s rednim 6-cilindarskim turbobenzincem 3.0 snage 286 KS, kojem je priključen AC elektromotor snage 85 kW.
‘Brakom oktana i elektrona’ dobiva se 394 KS te još važnije – 600 Nm vršnog okretnog momenta. Da ne bi bilo zabune, to je uz turbobenzinsku karakteristiku, koje taj vršni okretni moment oslobađa u dvostruko dužem rasponu (1500 – 4600/min), nego dizelski. To omogućava izvrsne performanse u realnim uvjetima vožnje i munjevit, snažan odziv na gas.
Ovaj luksuzni automobil, optimalan i za poslovne namjene, litij-ionsku bateriju puni strujnom utičnicom, a samo na električni pogon može prijeći 65 km, uz najveću brzinu od 130 km/h. Koliko troši realno? Na njemačkom su testu izmjerili 4,6 litara benzina i 10,3 kWh na 100 km. No treba biti objektivan i naglasiti kako je toliko moguće samo ako se krene punom baterijom i vozi do otprilike 250 km.
Na autocesti, kad se litij-ionska baterija isprazni, korist je samo od struje dobivene regenerativnim kočenjem, pa potrošnja benzina raste. Bilo kako bilo, ovo je super, ali samo ako vam je, nakon što iskeširate 70.000 eura važno da trošite koju litru manje na svakih 100 km…