PUTEM TOYOTE...

BMW kreće s proizvodnjom malih količina modela s pogonom na vodik

BMW Group započinje proizvodnju svog modela BMW iX5 Hydrogen. Proizvodnja maloserijskih vozila s pogonom na vodik odvija se u pilot tvornici u Münchenskom centru za istraživanje i inovacije (FIZ).

Prvo vozilo za sportske aktivnosti (SAV) s tehnologijom vodikovih gorivih ćelija već je završilo intenzivan program testiranja pod zahtjevnim uvjetima tijekom faze razvoja i sada će se koristiti kao tehnološki demonstrator za lokalno kretanje bez ugljika u odabranim regijama od proljeća 2023. .

“Vodik je svestran izvor energije koji ima ključnu ulogu dok napredujemo prema klimatskoj neutralnosti,” kaže Frank Weber, član Upravnog odbora BMW AG odgovoran za razvoj.

„Sigurni smo da će vodik značajno dobiti na važnosti za individualnu mobilnost i stoga smatramo da je kombinacija električnih pogonskih sustava na baterije i gorivih ćelija razuman pristup dugoročno gledano. Gorive ćelije također ne zahtijevaju kritične sirovine kao što su kobalt, litij ili nikal, tako da ulaganjem u ovu vrstu pogonskog sustava također jačamo geopolitičku otpornost BMW grupe. Naša BMW iX5 Hydrogen testna flota omogućit će nam da steknemo nove i vrijedne uvide, omogućujući nam da kupcima predstavimo atraktivan asortiman proizvoda nakon što ekonomija vodika postane raširena stvarnost.”

BMW iX5 Hydrogen se proizvodi u pilot tvornici BMW Grupe u njenom Centru za istraživanje i inovacije u Münchenu. Ovo je sučelje između razvoja i proizvodnje gdje se prvi put izrađuje svaki novi model jedne od marki tvrtke. Ondje radi oko 900 ljudi u karoseriji, montaži, izradi modela, konstrukciji konceptnih vozila i proizvodnji aditiva. Svaki od njih radi na do šest projekata vozila istovremeno i imaju zadatak osigurati da i proizvod i proizvodni proces budu spremni za serijsku proizvodnju. U slučaju BMW iX5 Hydrogen, stručnjaci za vodikovu tehnologiju, razvoj vozila i početnu montažu novih modela blisko su surađivali kako bi integrirali vrhunsku tehnologiju pogona i pohrane energije.

Foto: BMW

“Proizvodnja BMW-a iX5 Hydrogen i sustava gorivih ćelija koje je razvio BMW pokazuje našu vrhunsku fleksibilnost i nenadmašno znanje i iskustvo u području male proizvodnje,” napominje Milan Nedeljković, član Uprave BMW AG odgovoran za proizvodnju . “To pokazuje da se već možemo pohvaliti potrebnom stručnošću za integraciju vodikove tehnologije u proizvodni sustav BMW iFACTORY kao dodatne vrste pogona.”

BMW iX5 Hydrogen kombinira sve prednosti lokalnog pogonskog sustava bez emisija s izvanrednom svakodnevnom upotrebljivošću i mogućnostima vožnje na velikim udaljenostima. To njegovu tehnologiju vodikovih gorivih ćelija čini privlačnom komplementarnom alternativom baterijskom električnom pogonskom sustavu. To posebno vrijedi za kupce kojima su kratka zaustavljanja za točenje goriva i dugi dometi neophodni, kao i za regije u kojima još uvijek nedostaje odgovarajuća infrastruktura za punjenje.

Ipak priča sa strujom možda sve više blijedi…

Foto: BMW

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo