BMW nastao 21. srpnja 1917., preimenovanjem tvrtke Rapp Motorenwerke

Usred I. svjetskog rata nezadovoljni inženjer Max Friz napustio je Daimler i prešao u minhensku tvrtku Rapp Motorenwerke…

BMW je tada bio još 10 godina od početka proizvodnje automobila, no promjenom imena počinje priče o nevjerojatnom o uspjehu te tvrtke. Premda je razvoj avijacije bio tek u povojima, Frizove smjele i inovativne ideje nisu nailazile na plodno tlo kod konzervativnog Gottlieba Daimlera, pa je svoj koncept motora pogodnog za rad na većim visinama odlučio razviti drugdje.

U tijeku je bio I. svjetski rat, obilježen zračnim borbama u kojima je u prednosti bio onaj pilot koji se avionom mogao podići više od zemlje. Visinski limit tadašnjih motora bio je oko 3000 metara, iznad toga rijedak zrak bi ih učinio neučinkovitima.

Rješenje problema bilo je u višem kompresijskom omjeru i većem obujmu motora no tehnička realizacija nije bila jednostavna. Wilhelm Maybach razradio je teorijski dio priče, a Friz se odlučio posvetiti realizaciji.

Redni 6-cilindraš obujma 19 litara predstavljen je 1917, a ekstenzivna upotreba aluminija značila je manju masu i bolji balans.

Glavna je inovacija ipak bio podesivi rasplinjač, koji je omogućavao pilotu da ručicom podešava smjesu zraka i goriva u različitim omjerima, ovisno na kojoj se visini nalazi.

Reichswehr je naručio šesto komada prije no što je i prvi prototip dovršen, a previranja u tvrtki rezultirala su odlaskom osnivača Karla Rappa i preimenovanjem u Bayerische Motoren Werke, skraćeno BMW, u ljeto iste godine.

BMW je tada bio još desetak godina udaljen od početka proizvodnje automobila, no promjenom imena ugrađena je prva kockica u nevjerojatnu priču o uspjehu te tvrtke.


Komentari

loading...